موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ خرداد

کمپانی گوگل جزئیات کار بر روی پروژه Project Ara را انتشار داد.

در آخرین روز از کنفرانس Google I / O، تولیدکنندگان این گوشی تاریخ انتشار نسخه ای از گوشی های هوشمند مدولار  اعلام کردند و برنامه زمانبندی عرضه نسخه نهایی را ارائه دادند. همچنین، یک نمونه از گوشی را بر روی صفحه نمایش نشان دادند.
گوگل آی/او (به انگلیسی: Google I/O) یک کنفرانس سالیانه که بر روی توسعه دهندگان متمرکز است و توسط گوگل در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا برگزار میگردد. این کنفرانس دارای جلسات بسیار فنی است.


گوگل آی/او از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد. I و O مخفف عبارت input/output (ورودی/خروجی) و "Innovation in the Open" (نوآوری در فضای باز) میباشد.

نمونه کار

از مزایای این گوشی ها می شود به جدا کردن قطعات قدیمی و جایگزینی قطعات جدید اشاره کرد . به طور مثال شخصی قصد تعویض پردازنده یا قطعه ای از گوشی خود را دارد و می خواهد جدیدترین قطعه را برای گوشی خود استفاده کند و این گوشی این امکان را به او خواهد داد که به راحتی قطعه جدید را با قطعه قدیمی تعویض کند . بدون restart از آن استفاده کند.
با چنین امکاناتی کاربر می تواند یک گوشی شخصی برای خود بسازد و تمام قطعات گوشی به انتخاب او باشد زیرا فناوری این گوشی به شکلی است که سادگی می توان بخش قدیمی را از گوشی جدا و با بخش تازه جایگزین کرد.
پروژه Project Ara بر روی پلتفرم  Ara فریم است. این گوشی دارای 6 ماژول اتصالل یکسان است.
گوگل تاریخ رونمایی ابتدایی گوشی های هوشمند را تا پاییز امسال برنامه ریزی کرده است. ماژول ها توسط شرکت هایی نظیر سونی، پاناسونیک، توشیبا، E-LNK، TDK و iHealth ساخته خواهد شد.
تاریخ دقیق عرضه نسخه نهایی از گوشی های هوشمند مدولار اعلام نشده است. اما این شرکت قصد دارد تا سال  2017 گوشی را عرضه کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل پروژه اسمارت فون ماژولار Project Ara را تا سال 2016 به تعویق انداخت