گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

گوگل اعلام کرد مدت‌ها است که می‌داند برنامه‌های حالت تاریک/شب قادرند عمر باتری را بر روی گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای OLED طولانی کنند. این نتیجه بر روی اندروید و iPhone ثابت شد. دلیل آن به این شکل است که پیکسل‌های این چنین صفحه‌نمایش‌ها کار کمتری در حالت تاریک انجام می‌دهند، و عملا نمایشگرها برای نمایش این نوع پیکسل‌ها، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در هفته‌ی جاری، گوگل در نشست Android Dev، چندین اسلاید را مکررا نشان داد که میزان مصرف انرژی رنگ‌های مختلف را مقایسه می‌کند. (این شرکت از گوشی هوشمند Pixel نسل اولش برای اشاره به این اطلاعات استفاده کرد.)
رنگ سفید بیشترین انرژی را مصرف می‌کند. این منجر شد گوگل تصدیق کند غالب بودن رنگ سفید برای برنامه‌هایش و در داخل دستورالعمل‌های سبک اندروید، شرایط ایده‌آل کمتری دارد.
خوشبختانه به نظر می‌رسد این شرکت به ارزش حالت تاریک پی برده است و در حال حاضر YouTube و Android Messages این قابلیت را دارند و گوگل تلاش می‌کند آن را به برنامه‌های Phone خود نیز بیاورد و آن را بر روی Google Feed موبایل آزمایش می‌کند. علاوه بر این، اندروید می‌تواند حالت تاریک را برای quick setting و app drawer تنظیم کند، اما گوگل هنوز یک حالت شب قابل عرضه بر روی کل سیستم ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه