گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

شرکت مادر گوگل که با نام آلفابت شناخته می‌شود برنامه‌ ریزی‌هایی را برای ساخت منطقه‌ای در نزدیکی شهر تورنتو در دست دارد که از آن به عنوان نخستین شهر هوشمند کانادا یاد می‌کند. با این وجود خبرهای جدید منتشرشده حاکی از آن است که توسعه این پروژه به دنبال عدم همکاری مقامات محلی به تعویق افتاده است و آینده آن به درستی مشخص نیست.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) آژانس دولتی نظارت بر توسعه شهرسازی Waterfront Toronto روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که توافق کرده است برنامه‌های آلفابت را پس از امتیازات فناوری ارایه شده از سوی این کمپانی بزرگ ارزیابی کند. شرکت آلفابت در این طرح یک زمین بزرگ را برای توسعه و کنترل زندگی شهری مبتنی بر پردازش داده‌ها در نظر گفته بود.

شرکت آلفابت پروژه ساخت شهر هوشمند متناسب با عصر دیجیتال را از اکتبر سال 2017 میلادی در کانادا آغاز کرد. سال گذشته دادرس کل منطقه انتاریو در کانادا توضیح داد فرآیند توسعه این شهر هوشمند توسط آلفابت با مشکل مواجه شده است. در این میان تعداد زیادی از مقامات دولتی کانادا از جمله مدیر سازمان Waterfront Toronto از سمت خود استعفا دادند و به درستی مشخص نشد گوگل این پروژه را چگونه پیش می‌برد که مقامات بلند پایه مجبور به ترک موقعیت خود شده‌اند.

ژوئن امسال شرکت آلفابت تلاش کرد با یک طرح 1524 صفجه‌ای جزییات مربوط به توسعه شهر هوشمند در نزدیکی تورنتو را به صورت عملی ارایه دهد و مجوزهای جدید را دریافت کند. در این طرح اعلام شد ساختمان‌های چوبی حامی محیط زیست و همچنین خیابان‌های مخصوص پیاده‌روی، دوچرخه سواری و رانندگی با اتومبیل برای این شهر طراحی شده است. منتقدان اعتراض کردند که آلفابت با این اقدام تسلط خود را بر کشور کانادا بیشتر می کند.

هنوز به درستی مشخص نشده است توافق آلفابت و دولت کانادا در این حوزه به چه شکل دنبال می‌شود.

 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه