گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد

گوگل قصد بازگشت به چین را دارد و در حال طرح‌ریزی پایه‌ای برای بخش کلیدی از پلتفرم رایانش ابری خود است. گوگل می‌خواهد کسب‌وکار رایانش ابری‌اش را به دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کند.
افراد آشنا با موضوع به بلومبرگ گفتند: این غول اینترنت با Tencent ،Inspur Group و دیگر شرکت‌های چینی برای ارائه‌ی خدمات رایانش ابری خود در سرزمین اصلی چین مذاکره می‌کند.
مذاکرات گوگل از اوایل سال جاری آغاز شده است و گوگل به همکاری کاندیدهایی از سه شرکت در اواخر ماه مارس نزدیک شده است. این افراد گفتند، تنش‌های تجاری بین چین و ایالات متحده‌ی آمریکا بر روی تلاش‌های گوگل هم اثر گذاشته و مشخص نیست که برنامه‌های گوگل می‌تواند ادامه داشته باشد یا نه.
هدف گوگل از این مذاکرات، اجرای خدمات مبتنی بر اینترنت گوگل – همچون Drive و Docs – از طریق مراکز اطلاعاتی خانگی و سرویس‌هایی از ارائه‌دهندگان چینی است، شبیه به آن چیزی که دیگر شرکت‌های رایانش ابری آمریکایی به آن دسترسی دارند. در بیشتر بخش‌های جهان، Google Cloud قدرت محاسباتی و ذخیره‌سازی بر روی اینترنت را اجاره کرده و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های بهره‌وری محیط کاری که G Suite نامیده می‌شوند و بر روی مراکز اطلاعاتی خود آن اجرا می‌شوند را می‌فروشد.
چین نیاز به اطلاعات دیجیتال برای ذخیره‌سازی در این کشور دارد و از آنجایی که گوگل هیچ مرکز داده‌ای در سرزمین اصلی چین ندارد، نیاز به همکاری با بازیکنان محلی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه