نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

تیم امنیت موبایل گوگل هفته‌ی شلوغی را پشت سر گذاشته است. این شرکت با انتشار به‌روزرسانی برای پلتفرم Android خود، این دو مشکل امنیتی را مرتفع کرده است. اولین ایراد امنیتی، به گفته‌ی سخنگوی گوگل، تنها برای اهداف تحقیقاتی بوده است. اما مشکل امنیتی دوم به حمله‌کننده اجازه می‌داد تا با فرستادن یک فایل JPEG تغییریافته از طریق Gmail و یا Google Talk، اقدام به گرفتن دسترسی Root و سرقت اطلاعات کاربر نماید.
علاوه بر این، شرکت امنیتی Check Point فاش ساخت که Google Play دارای اپلیکیشن‌هایی است که دو نوع بدافزار (CallJam و DressCode) را شامل می‌شوند. CallJam گوشی را به سمت وب‌سایت‌هایی که تبلیغات جعلی داشته‌اند هدایت می‌نمود و سپس کاربر با دادن مجوزهایی که پیش‌تر هنگام نصب اپلیکیشن به این بدافزار داده، گوشی را وادار به تماس با شماره‌ تلفن‌هایی می‌نمود که تماس با آن درآمدی را به جیب شرکتی خاص واریز می‌کرد.
گوگل در نهایت اپلیکیشن‌های حاوی این دو بدافزار را از Google Play حذف کرده است، اما به دلیل نصب بالای چنین برنامه‌هایی، به نظر جلوگیری از آن به این راحتی‌ها نیست.
گرفتن آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل نیز عملا در حالتی است که شما تنها از گوشی‌های خانواده‌ی Nexus استفاده کنید. چرا که دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های مبتنی بر اندروید عموما به این patchهای امنیتی گوگل بی‌اعتنااند و حتی برنامه‌ای برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید کاربران خود ندارد. بنابراین برای بهره‌مندی از آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی، به صورت عادی نیز راهی جز پیوستن به دارندگان خانواده‌ی Nexus و یا خرید گوشی‌های جدید نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

باگ جدید Stagefright و آلوده شدن اندروید با فایل های مالتی مدیا