موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

همچنان امکان boot را برای اپلیکیشن هایی که در معرض خطر قرار دارند فراهم کرده است.
تیم امنیتی موبایل گوگل قطعا دراین هفته برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات مشغول بوده است. این شرکت به عرضه ی یک به روزرسانی اندروید پرداخته است که به بستن دو حفره ی امنیتی منجر شده است که می توانست به عنوان یک تهدید اساسی در صورتی محسوب شود که افراد مزاحم روشی به منظور سوءاستفاده از آن پیدا کنند. اولین مورد آن تنها برای اهداف تحقیقاتی طراحی شده بود و تنها در صورت اصلاح شدن میتوانست مخرب باشد، گوگل به Ars Technica این مطلب را اعلام کرده است، اما تشخیص یا مقابله با آن دشوار نمی باشد.
نقص دیگر، شبیه به سوءاستفاده ی شناخته شده ی Stagefright عمل می کند، و به یک حمله کننده اجازه می دهد تا به ارسال یک تصویر JPEG تغییریافته به وسیله ی Gmail یا Google Talk به منظور سرقت تلفن شما بپردازد. این مشکل، همانطور که محقق SentinelOne ، یعنی Tim Strazzere به Threatpost توضیح می دهد، این است که پیدا کردن هر دوی آن ها آسان بوده و از آسیب پذیری آن سوءاستفاده می کند.
و همچنین، محل بررسی مسائل امنیتی شرکت آشکار کرده است که Google Play میزبان اپلیکیشن هایی بوده است که شامل دو نوع مختلف از بدافزارها می شده است (CallJam و DressCode ). CallJam تلفن ها را به سمت وب سایت هایی که به ایجاد تبلیغات درآمدزای دروغین می پردازند، هدایت می کند و در صورتی که شما اجازه دهید، با شما تماس خواهند گرفت که برای شما هزینه در بر خواهد داشت. DreesCode همچنین به بازدید از منابع تبلیغاتی مبهم میپردازد، اما همچنین می تواند با شبکه های محلی نیز سازگاری داشته باشد. گوگل از آن زمان اپلیکیشن های متخلف را از میان برداشته است، اما میزان این عفونت در زمانی بسیار بالا می رود که کاربران صدها و هزاران بار به دانلود کردن این نرم افزار می پردازند (و یا حتی در مواردی میلیون ها بار).
در حالی که احتمال برخورد کردن با این بدافزارها نسبتا کم است، اما باز هم مسئله ی به روزرسانی امنیتی اندروید را در طول زمان مورد تاکید قرار می دهد و تنها دارندگان Nexus می توانند به عنوان اولین نفرات این راه حل ها را دریافت کنند و بیشتر افراد دیگر باید کمی صبر کنند، اگرچه آن ها در ابتدای صف قرار دارند. به روزرسانی امنیتی ماهیانه ی گوگل کمک کننده است، اما در صورتی که سازنده ی تلفن شما به این به روزرسانی های متعهد نباشد و یا شما را با اجرای یک نسخه ی قدیمی اندروید که نمی تواند به دریافت این به روزرسانی ها بپردازد، تنها گذاشته باشد، زیاد کمک کننده نخواهد بود. در این صورت، شما باید برای عرضه ی به روزرسانی های متداول منتظر باشید و یا اگر می خواهید به روز باشید، دستگاه خود را به یک تلفن جدیدتر تغییر دهید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

افزایش 40 درصدی ویروس های اندرویدی در سال گذشته