تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور

کاربران حالا می‌توانند به گوگل در گرفتن نماهای خیابان‌ها کمک کنند. بیش‌تر کاربران از عکس‌های پانارومای گوگل برای ثبت تصاویر از خیابان و ماشین‌های گوگل اطلاع دارند. تصاویری که با دقت گرفته می‌شوند؛ ولی حالا گوگل تصمیم گرفته است دوربین را در دستان خود کاربران گذارد.
نسخه جدیدی از اپلیکیشن نمای خیابان گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد که از فضای اطراف عکس گرفته و به صورت آنلاین‌ به اشتراک بگذارند. بیش‌تر کاربران هم تا پیش از این می‌توانستند با چرخاندن دوربین عکس بگیرند اما دوربین جدید ۳۶۰ درجه‌ای که به بازار می‌آید سرعت و کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.


گوگل برای فروش این مدل دوربین‌ها همچون گوپرو (GoPro) عمل می‌کند. یعنی گوگل در همکاری مشترکی با شرکتی ژاپنی به نام "Ricoh’s" این دستگاه را وارد بازار خواهد کرد.
جیم ملکوم مدیر بخش امریکایی "Ricoh’s" گفته است که دوربین "Theta S" حدودا ۳۵۰ دلار ارزش خواهد داشت. این دوربین تصاویری کروی با کیفیت ۱۴ مگاپیکسل می‌گیرد. این تصاویر توسط دو لنز ۱۹۰ درجه‌ای ثبت می‌شوند . تصاویر گرفته شده قابلیت انتشار در برنامه "Street View" و یوتیوب ۳۶۰ و شبکه‌های اجتماعی مختلف و همین‌طور سایت "Ricoh’s" را دارند.
گوگل اعلام کرد که از کاربران انتظار دارد در کنار ثبت تصاویری از گوشه‌ها و مکان‌هایی که ماشین گوگل از ثبت آن‌ها غافل مانده است، عکس‌هایی از مناظر و فضاهای داخل شرکت‌ها بگیرند. جیم ملکوم در ادامه توضیح داده است که یکی از محبوب‌ترین استفاده‌های دوربین‌های پیشین"Ricoh’s" گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های ۳۶۰ درجه‌ای بوده که برای گرفتن این تصاویر و ویدیوها دوربین‌ به پهباد وصل می‌شده است.
دوربین "iris360" که قیمتی معادل دو هزار دلار دارد از امکاناتی حرفه‌ای برخوردار است و توسط گوگل برای ثبت تصاویر حرفه‌ای در "Street View" پشتیبانی می‌شود. سرویسی که به آن "Google Business View" می‌گویند و از عکاسان حرفه‌ای می خواهد که عکس‌هایی حرفه‌ای گرفته و به سرویس  "Street View Trusted" که نام آتی "Street View" است ارسال کنند.
گوگل اعلام کرده است که این سرویس با همان امکانات گذشته خواهد بود اما امکان ثبت‌نام برای کمپانی‌های تجاری در برنامه راحت‌تر خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

در حال حاضر بیش از نیمی از جستجوهای گوگل در موبایل صورت می گیرد