گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر

این خبر پس از ماه‌ها گمانه‌زنی که محرک آن استخدام استعدادهای هوش مصنوعی در داخل این کشور بود، تائید شد. موتور جستجوی Google در چین ممنوع است، اما این شرکت هنوز هم صدها کارمند در این کشور دارد که بر روی خدمات بین‌المللی آن کار می‌کنند. در ارتباط با این نیروی کار، Eric Schmidt، ریاست Alphabet گفت که Google هرگز چین را ترک نکرده است و این عقلانی است که این شرکت نمی‌خواهد مخزن استعداد عمیق و در حال رشد هوش مصنوعی چین را نادیده بگیرد که یکی از اینها رئیس چینی سابق Google، آقای Kaifu Lee است.
اما افتتاح بخش هوش مصنوعی Google نشانه‌ی این نیست که این شرکت قصد دارد خدمات جدیدی را در چین راه‌اندازی کند. این تیم مستقر در پکن با همکاران هوش مصنوعی در سراسر جهان، شامل نیویورک، تورنتو، لندن و زوریخ کار خواهند کرد.
Dr. Fei-Fei Li از Google Cloud درباره‌ی برنامه‌های این آزمایشگاه تحقیقات AI در چین گفت: "من معتقدم که هوش مصنوعی و مزایای آن مرزی ندارد. خواه پیشرفتی غیر منتظره در Silicon Valley، پکن یا هر جای دیگر رخ دهد این فناوری امکان ساختن زندگی بهتری را برای هر شخص فراهم می‌کند. به عنوان اولین شرکت هوش مصنوعی، این بخش مهمی از ماموریت جمعی ما است و ما خواهان همکاری با استعدادهای هوش مصنوعی، در هر کجا برای دستیابی به این هدف هستیم." این آزمایشگاه تاکنون برخی از برترین استعدادها را استخدام کرده است و هنوز بیش از 20 موقعیت شغلی آزاد دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه