اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

گوگل برنامه‌هایی را که درخواست مجوز دسترسی به اطلاعات تماس و پیام‌های متنی SMS دارند، اما به طور دستی توسط کارمندان گوگل ارزیابی نشده‌اند، از Google Play حذف می‌کند.
این غول موبایل و جستجو اعلام کرد این حرکت به منظور کاهش تعداد اپ‌هایی است که به اطلاعات تماس و متن‌های حساس دسترسی دارند.
گوگل در ماه اکتبر گفته بود، اپ‌های اندرویدی دیگر مجاز به استفاده از مجوزهای قدیمی نیستند، این اعلام به دنبال فشار بیشتر بر توسعه‌دهندگان برای استفاده از روش‌های امن‌تر و با حفظ حریم خصوصی بالاتر است. اپ‌های زیادی درخواست دسترسی به لیست تماس‌ها و اطلاعات پیام را برای تائید کدهای احراز هویت دو عاملی برای به اشتراک‌گذاری اجتماعی یا عوض کردن دستگاه موبایل دارند. اما گوگل اذعان کرد این سطح از دسترسی می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان مورد سو استفاده قرار گیرد، توسعه دهندگانی که از این مجوزها برای جمع کردن اطلاعات حساس بهره می‌برند.
ریاست بخش مدیریت تولید Google Play نوشت "سیاست جدید ما طراحی شده تا اطمینان حاصل کند اپ‌هایی که درخواست چنین مجوزهایی را دارند نیاز به دسترسی کامل و مستمر این اطلاعات حساس به منظور تکمیل موارد استفاده‌ی اولیه‌ی اپ دارند، و اینکه کاربران متوجه می‌شوند چرا این اطلاعات برای عملکرد برنامه لازم هستند."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه