اپلیکیشن
مصطفی طبری۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

نسخه جدید نرم افزار اندرویدی Play Services گوگل برای توسعه دهندگان ارائه شده و دارای ویژگی هایی هست که احتمالاً بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد. APIهای جدید گوگل برای اپلیکیشن های اندرویدی شامل "دید موبایلی" یا Mobile Vision برای تشخیص چهره و "پیام رسانی براساس نزدیکی" یا Nearby Messages می شود. دید موبایلی قابلیت استفاده در ویدیوها و تصاویر را داشته و می تواند چهره افراد را در هر زاویه و حالت تصویری(افقی یا عمودی) تشخیص داده و متوجه شود آیا فرد در حال خنده بوده و یا چشمانش را بسته است. البته گوگل تاکید کرد که این نرم افزار به هر حال یک اپلیکیشن تشخیص چهره نیست.
یکی دیگر از ویژگی های اصلی این نسخه Nearby Messages می باشد که به شما اجازه می دهد دستگاه های موبایلی که در نزدیکی شما قرار دارند را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. این بخشی از سرویس های Nearby Connections است که به شما اجازه می دهد افراد مختلف در مجاورت خودتان را پیدا کرده و با آنها بازی کنید. اما این سرویس جدید قابلیت جستجوی دستگاه ها با استفاده از وای فای، بلوتوث و حتی امواج مافوق صوت را داشته و به کاربر اجازه می دهد پیام ها را به اشتراک بگذارند و در یک موضوع نظر و یا رای بدهند.
در این سرویس همچنین یک API با عنوان beacon وجود دارد که همانند Beacon اپل قادر به جستجوی سرویس ها و اطلاعات محلی می باشد.
اگرچه این ویژگی های جذاب بنظر می رسند، اما این روزها به لطف فضای ناامن اینترنت و اندروید، کاربران برای استفاده از قابلیت های مجاورت و تشخیص چهره کمی هراس پیدا کرده اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google Maps اکنون امکان ارسال آدرس از کامپیوتر به اندروید را می دهد