پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۱۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير

DayDream تنها واقعیتی نیست که گوگل در حال کار کردن بر روی آن است.
دیروز Recode به انتشار مقاله ای پرداخت که در آن بیان کرده بود گوگل به تولید پروژه ی واقعیت مجازی پرداخته است که می تواند مستقیما با گوشی های درجه یک مانند Oculus Rift رقابت کند. در حالی که این مسئله ممکن است صحت داشته باشد که این پروژه ی به خصوص متوقف شده است، منابع درون شرکت گفته اند که یک تیم گوگل همچنان در حال کارکردن بر روی یک گوشی اختصاصی هستند که به محو شدن خط بین واقعیت مجازی و واقعیت حقیقی می پردازد.
گزارش Recode همچنین اشاره می کند که حدود 50 کارمند در حال کار کردن بر روی آزمایشگاه مخفیانه ی X بودند و به تولید یک دستگاه واقعیت مجازی مستقل با یک سیستم عامل منحصر به فرد می پرداختند، که در حال حاضر اثری از آن دیده نمی شود. همچنین تعدادی منبع بی نام ونشان به Engadget گفته اند که گوگل به شکل فعالانه ای در حال تعیین وظیفه برای افراد به منظور کار کردن بر روی یک گوشی مدل بالا در ماه های اخیر بوده اند.  اعضای تیم گفته اند که از Daydream ، پلتفرم واقعیت مجازی موبایل در گوگل IO در ماه می رونمایی شده است، اما این به عنوان برنامه ی بلندمدت شرکت برای واقعیت حقیقی و  مجازی محسوب نمی شود. Daydream تمرکز بسیاری را در گوگل به همراه دارد، البته، با وجود تیم های متعددی که در حال کار کردن بر روی توسعه ی آن هستند این امر طبیعی به نظر می رسد، اما این به عنوان یک قدم موفقیت آمیز به سمت تولید سخت افزارهای باشکوه تر محسوب می شود.
منابع گفته اند که این گوشی که در حال حاضر در دست توسعه است و نیازی به کامپیوتر یا تلفن برای رساندن نیرو به آن ندارد. در حالی که از یک صفحه نمایش برخوردار است، اما به ارائه ی ویژگی های سازگار با سیستم های واقعیت حقیقی در مقایسه با گوشی های واقعیت مجازی موجود می پردازد، که هم اکنون بر روی بازی ها تمرکز کرده اند.تاریخی برای عرضه ی این گوشی ارائه نشده است. اما به عنوان بخشی از برنامه های آینده و مهم گوگل محسوب می شود.
Wall Street Journal در ماه فوریه گزارش کرده است که گوگل در حال کار کردن بر روی یک سیستم واقعیت مجازی 
مستقل می باشد. همچنین اشاره کرده است که این گوشی می تواند از "دوربین های روبرو و رو به بیرون" و یک تراشه ی Movidius به منظور "ردیابی حرکات سر کاربر" استفاده کند. این امکان وجود دارد که گزارش های WSJ بر روی پروژه ای تمرکز کرده است که هنوز در دست تولید است، به جای گوشی ای که Recode آن را نابود کرده است.
مایکروسافت اخیرا در حال توسعه ی HoloLens می باشد، یک کامپیوتر پوشیدنی که به ایجاد پوششی از عناصر دیجیتالی در مقابل دنیای واقعی می پردازد. گوگل بر روی Magic Leap سرمایه گذاری کرده است، یک استارتاپ که از اهداف مشابهی برخوردار است و به ایجاد تصاویری از"واقعیت ترکیبی" به وسیله ی یک گوشی اختصاصی می پردازد. مشخص نیست که آیا گوشی گوگل که در حال حاضر در حال توسعه است مکمل تکنولوژی Magic Leap خواهد بود و یا به عنوان یک پروژه ی کاملا جداگانه محسوب خواهد شد.
گوگل قرار گرفتن کامنت در مورد جنبه های مختلف این مقاله را رد کرده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالا Google نخستین عینک واقعیت مجازی‌اش را رونمایی خواهد کرد