تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

در سالهای اخیر پروژه های جالبی از سوی آزمایشگاه ایکس گوگل معرفی شد که برای نمونه می توان به Google Glass، Project Tango و لنزهای تماسی چشمی که قند خون فرد را نشان می داد اشاره کرد.
اما این آزمایشگاه امروز از دستگاه سلامت سنج پوشیدنی جدیدی رونمایی کرد که به محققان و دکترها این امکان را می دهد با دریافت اطلاعات دقیقه به دقیقه، رفتار بیماران خود را زیر نظر بگیرند. به گزارش بلومبرگ، این دستگاه پوشیدنی جدید قابلیت اندازه گیری نبض، ریتم ضربان قلب، دمای پوست و حتی فاکتورهای محیطی نظیر نور و میزان سر و صدا را دارد.
به گفته اندی کونارد، سرپرست تیم زندگی و علوم گوگل، این دستگاه برای استفاده در کلینیک ها تولید شده و برای مصرف کنندگان عادی در نظر گرفته نشده است. البته افراد عادی نیز در صورت تجویز مراکز درمانی می توانند این دستگاه را تهیه کنند.
اگر این دستبند جدید فراگیر شود، به پزشکان امکان دریافت اطلاعات بسیار خوبی در مورد بیمارانشان را می دهد. اگرچه این دستگاه برای بیماران مسئولیت های اضافی نظیر شارژ کردن دستگاه، پوشیدن همیشگی آن و غیره را به همراه دارد، اما واقعاً ارزشمند خواهد بود. گوگل تصمیم دارد با مشارکت محققین دانشگاهی و داروسازان، دقت این دستگاه را بسنجد.
در حال حاضر این دستگاه هنوز باید مورد تایید نهادهای مرتبط برسد تا در آمریکا و اروپا قابل استفاده باشد، اما گوگل امیدوار است این دستبند جدید تا تابستان سال جاری قابل عرضه باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل اشتباهات خود در عینک جدید Glass را اصلاح می کند