اپلیکیشن
الناز فرجی۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ اسفند

گوگل در روز چهارشنبه اولین نقدش را برای نسل بعدی اندروید با نام اندروید N منتشر کرد . این نقد جدید که شامل طراحی یک نرم افزار به روز رسانی شده (SDK) میشود - برای ابزار طراحی Android emulator آماده است و همچنین میتواند روی nexus 6 , nexus 5X ، nexus 6p ,nexus player ,nexus 9 و دستگاه های pixel c نصب شود . نقد های اندروید هر تابستان در کنفرانس طراحان google I/O منتشر میشوند ، بنابراین این انتشار ما را متعجب کرده است . در یکی از  پست  های medium ، نایب رئیس گوگل ، هیروشی لاهایمر میگوید که گوگل نسخه ی بعدی اش را زودتر شروع میکند چون بازخورد های طراحان بیشتری را میخواهد . با انتشار اولین نقد و درخواست بازخورد ( در مارس ) ، ما قادر خواهیم بود تا بر طبق بازخورد ها رفتار کنیم در حالیکه هنوز قادر بودیم تا انتشار نهایی N را توسط سازندگان دستگاه در این تابستان رد کنیم ، بنابراین آنها میتوانند به آخرین نسخه ی اندروید زودتر از همیشه دست یابید.
واگرچه گوگل به طراحان پیشنهاد نمیکند که اولین ساخته ی اندروید N را هر روز استفاده کنند ، ولی کمپانی نصبش را برای طراحان آسان تر میکند . علاوه بر تکنیک استفاده شده و مطمئن دانلود و فلش ، گوگل میگوید که طراحان قادر خواهند بود تا اندروید N را مستقیما از اینترنت ارتقا دهند . اپل هم با آخرین نسخه ی ios9 بتا  کاری مشابه کرده است و مانند هر کسی که نرم افزار بتا روی گوشی اش نصب میکند ، این کار پروسه را خیلی خیلی آسان تر میکند.
ویژگی های جدید : چند کارگی و پیام های بهتر
خیلی از تغییر های اندروید N ، مخصوصا در مراحل اولیه بیشتر حالت مخفی دارند تا در ارتباط با کاربر . اما گوگل به تازگی چند ویژگی جدید جالب اضافه کرده که تولید کنندگان میتوانند زمان انتشار نهایی منتظرش باشند . اولین ویژگی مهم حالت چند پنجره است . چند کارگی در دستگاه های موبایل ، مخصوصا قابلیت داشتن بیش از یک اپلیکیشن باز به صورت همزمان - همیشه سخت بوده است . با IOS9 ، اپل صفحه ی جدا را معرفی کرد و همچنین حالت های کنار رونده و عکس در عکس ، اما اینها فقط در IPAD کار میکردند ( و برخی ویژگی ها فقط مختص مدل های iPAD بودند. ) . اندروید N به طراحان این امکان را میدهد تا این نوع از کارکرد را روی گوشی و تبلتشان داشته باشند . روی سایت یک طراح ، گوگل این ویژگی را اینطور تعریف میکند : در دستگاه های دستی ، دو اپلیکیشن میتوانند کنار هم یا یکی بالای دیگر در حالت صفحه ی جدا کار کنند . روی دستگاه های تلوزیون ، اپلیکیشن ها میتوانند از حالت عکس در عکس برای ادامه ی پخش ویدئو استفاده کنند در حالیکه کاربر ها با یک اپلیکیشن دیگر کار میکنند . ارزش گفتن دارد که سامسونگ اپلیکیشن صفحه جدا را سالهاست برای چندکارگی در خیلی از دستگاه هایش به خصوص Galaxy note فراهم کرده است .


android N قرار است حمایت نوتیفیکیشن بهتری ارائه دهد - مانند توانایی کار با نوتیفیکیشن ها بدون باز کردن اپلیکیشن . به عبارت دیگر شما بالاخره قادر خواهید بود که مسیج ها را روی خط جواب دهید بدون اینکه مجبور باشید کاری که میکنید را قطع کنید . طراحان همچنین قادر خواهند بود که نوتیفیکیشن ها ی یک اپلیکیشن را یک جا جمع کنند . به این طریق شما میتوانید تمام پیام های نوتیفیکیشن را یک جا ببینید ، به جای اینکه در مکان های مختلف به دنبال آنها باشید . گوگل میگوید که که در N ، حالت doze  و  marshmallow حالا طوری کار میکنند که زمانی که صفحه ی گوشی شما خاموش است ، باتری ذخیره کنند . چه کسی است که ویژگی ذخیره کننده ی شارژ را دوست نداشته باشد ؟؟
نامش چیست ؟ چون اندروید N زود تر بیرون میاید ، هنوز نامی ندارد . در پست Medium ، لاکهایمر گفت که گوگل هنوز به آنها چیزی نگفته است . و گرچه هنوز نام های مربوط به تم های  دسر زیادی هستند که با n شروع میشوند . ( مانند نوتلا ) ، من فکر میکنم که نسخه ی بعدی اندروید قرار نیست نامش nougat باشد . جامعه همه مان را عقب می اندازد .
آماده ی اندروید N
من چند ساعت را با اندروید N و Nexus 6 گذراندم و ویژگی هایشان خوب بوده است . ساختشان مقاوم است اما شما نباید این را با درایور معمولی تان استفاده کنید . حمایت نوتیفیکیشن خیلی روشنگر نیست . حالا پیام ها از همان اپلیکیشن کنار هم جمع شده اند . روی این مجموعه بزنید و نوتیفیکیشن ها را به صورت جدا ببینید . زمانی که صحبت از حمایت پاسخ میشود ، هنوز کار مانده است . کلیک کردن روی گزینه ی "به اشتراک گذاری " گزینه هایی را باز کرد که همچنین من را از نوتیفیکیشن ها جدا کرد . ما انتظار این را داشتیم که در ساخت بعدی این قضیه واضح شود .
حمایت چند پنجره ای خیلی جالب است . برای دسترسی به آن ، روی دکمه ی overview زمانی که داخل یک اپلیکیشن هستید  نگه دارید ( آیکن مربع ) . شما حالا میتوانید یک خط تقسیم کننده بردارید تا اپلیکیشن را در صفحه های جدا شونده تقسیم کنید . شما همچنین میتوانید از بین اپلیکیشن های در حال کار انتخاب کنید که کدام یکی باید زیر اپلیکیشن اولی شما باشد . گرچه هر اپلیکیشنی در حالت چند پنجره ای کار نمیکند . ولی خیلی ها کار میکنند . من spotify ای داشتم که درکنار google chrome کار میکرد و میتوانستم spotify را کامل کنترل کنم و همچنین کاملا گوگل کروم را . در حالت افقی گوشی ها ، حالت چند پنجره ای ممکن است معنی زیادی ندهد اما در یک منظره خیلی جالب است - مخصوصا اگر از یک گوشی یا صفحه ی بزرگ مانند nexus 6 استفاده میکنید .
اپلیکیشن های stock google مانند کروم و جیمیل در آزمایش های من به بهترین نحو کار کردند اما همانطور که گفتم ،spotify مطمئن کار کرد . تنها اپلیکیشنی که من استفاده میکردم و به آن خوبی جواب ندارد اپلکیشن دوربین بود . من یک عکس گرفتم اما UI مشکل داشت و اپلیکیشنی که در قاب دیگر کار میکرد متوقف شد . ما این را به اشکالات بتا اضافه میکنیم . اگر اندروید چند پنجره را به همان روش IOS کنترل کند ، شما احتمالا به یک گوشی با حداقل 2 گیگ رم  برای چند کار به طور موثر نیاز دارید ( شاید 3 گیگ ) حالا  این باعث امن شدن همه ی دستگاه های Nexus  میشود و واضح است که هر گوشی جدیدی که بخرید یا زمانی که  اندروید N رسما منتشر شود همه چیز خوب خواهد بود . با این حال متعجب نمیشوم اگر این ویژگی محدود به گوشی های خاصی باشد ، به خاطر نیاز بیش از حد به کشیدن و باقی ماندن هر اپلیکیشن .

برچسب هاGoogle،Android
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پاسخ Google به عدم اعتماد اتحادیه‌ی اروپا به Android