تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

IFA یک کنفرانس اروپایی است و به همین سبب برخی برند های بزرگ آمریکای شمالی که به خاطر کامپیوتر هایشان معروفند (مانند dell ,hp) در آن حاضر نمیشوند. اما این مساله به این معنی نیست که این کنفرانس فاقد اخبار کامپیوتری هیجان انگیز است. در واقع شرکت هایی مانند Asus و Toshiba اغلب از IFA برای معرفی سیستم های هیجان انگیز جدیدشان استفاده میکنند . و 2015 هم استثنا نیست . در اینجا چند روند وجود دارد که هر علاقه مند به pc باید درباره اش بداند . اروپایی ها پشتیبان های قوی گیمر های PC هستند و آلمان ، میزبان IFA ، مرکز این حمایت نیرومند به خصوص است ، با تحقیقاتی که نشان میدهد  سه چهارم گیمر ها بر روی pc بازی میکنند . Acer,asus و lenovo همه ی گیمر های حرفه ای را بر روی صحنه آوردند تا درباره ی محصولاتشان صحبت کرده و از محبوبیت کامپیوتر استفاده کرده تا سخت افزار های جدید را معرفی کنند. asus ؛ G752  و GX700 اش را معرفی کرد، acer از سخت افزار جدیدش predator ،  برای دسکتاپ و موبایل پرده برداری کرد و lenovo یک لپ تاپ مخصوص بازی را پیشرفته و جدید بود معرفی کرد .
رقابت در فضای بازی بسیار بالاست و بیشتر تولید کنندگان بزرگ بهترین هایشان را به این نمایش آوردند. این سیستم های جدید البته پردازشگر های نسل جدید core  اینتل را دارند . خط تولید جدید اینتل که هم برای دسکتاپ است و هم لپ تاپ ،از IFA 2015  فرصتی عالی ساخته تا بتوان درباره ی سخت افزار های جدید مثل لپ تاپ های overclockable مذاکره کرد . اگرچه جزئیات این سیستم ها هنوز در هاله ای از ابهام است . پردازشگر های جدید تازه اول ماجرا اند . رقابت در فضای بازی بسیار بالاست و بیشتر تولید کنندگان بزرگ بهترین هایشان را به این نمایش آوردند. همین چند سال پیش سیستم بازی متوسط لپ تاپ یا دسکتاپ، قدرتمند اما کمی هم سست و بی دوام بود . پلاستیک های چینی و LED ها ی رنگی بر میدان مسلط شدند .  .
امروزه سیستم های بازی شاهکار های مهندسی اند . آنها سخت افزاری را که چند برابر از کامپیوتر اصلی نیرومند تر بود را با زیبایی ظاهری و قیمت های مناسب ترکیب کردند . خلاصه یک کامپیوتر بازی بهترین کاری را که یک کامپیوتر میتواند ارائه دهد را انجام میدهند . و مدل های جدیدی که در IFA 2015 نشان داده شدند ، خیلی وعده دهنده به نظر میرسند . UltraHD در حال ربودن گوی سبقت از نوت بوک هاست . اوایل امسال گفتم که 2015 سال مانیتور خواهد بود و فکر کنم که این قضیه ثابت شده است. صفحه نمایش های 4K حالا به صورت گسترده در دسترس اند و حداقل در برخی موارد ، زیاد گران نیستند . G-Sync  و FreeSync بیش از پیش از حمایت برخوردارند ، با آمدن به سوی لپ تاپ ها و صفحه نمایش هایی که میزانی حدود 60Hz را به رخ میکشند ، از همیشه محبوب ترند .
IFA 2015 به وضوح نشان داده که این روند به سمت نوت بوک ها گرایش دارد . در حالیکه 4k یک ویژگی ممتاز است، تقریبا بر روی همه نوت بوک های بازی و پریمیوم معرفی شده در این سال اختیاری است. این شامل Acer predator 17, Asus G752  و  Toshiba satellite radius 12  میشود. کسانی که میلی به 4k ندارند حداقل QHD(2560 در 1440) یا QHD+ ( 3200 در 1800) را ارائه میدهند . این افزایش ناگهانی در رزولوشن چند وقتی است که رویش کار میشود اما به دو دلیل عقب ماند . ویندوز 8.1 با صفحه نمایش با پیسکل زیاد خوب به نظر نمیرسید . و بیشتر راه حل های گرافیکی از 4K  حمایت نمیکردند . حالا آن محدودیت ها برداشته شدند . ویندوز 10 عالی به نظر میرسد ،حتی روی Toshiba Radius 12 ، که 352 پیکسل بر حسب اینچ را نشان میدهد، و پردازشگر gen core نسل ششم اینتل نیز با راه حل هایی برای 4k از راه میرسد.   .


بر خلاف برخی از روند های دیگر در لوازم الکتریکی ، 4k و رزولوشن با پیکسل زیاد چیزی بیشتر از یک مد زودگذر اند . آنها سودی فوری برای کاربر فراهم میکنند و در برخی مواقع استفاده ی بهتری از فضای محدود صفحه نمایش ارائه میدهند. شرط میبندیم که ارائه ها در IFA2015 در سطح بسیار بالایی قرار داشته و میتوانید تعداد را ببینید که با چه سرعتی در CES و تمام سال جاری بیشتر میشوند.
2-in-1 ایده هایش تمام شده
در حالیکه بیشتر چیزهایی که در IFA2015 دیدم مثبت بودند، یکی از خط تولید ها کمی ضعیف بود. 2-in-1 که به خاطر دستگاه های ترکیبی و تغییر پذیرش معروف است . چیزهای زیادی برای دیده شدن در کنفرانس وجود دارد اما تولید کنندگان مطمئن نیستند که با ایده ها چه کنند.
بیشتر مدل های نشان داده شده از همان چرخش 360 درجه استفاده کردند . ایده ای که برای اولین بار توسط لنووو در yoga ی اریجینال معرفی شد ، برای برخی استفاده های خاص تبلت به صورتی تغییر پذیر و ارزان استفاده میشود . در بیشتر مواقع با این حال این طرح به صورتی ضعیف یک تبلت واقعی را تقلید میکند . چون حجم و وزن  یک لپ تاپ را نشان نمیدهد . toshiba satellite radius 12  و lenovo thinkpad yoga 260 درجه بهترین طرح های 2-in1 IFA2015 هستند ، و هر دو وزنشان 2.9 پاوند است ، حدودا 3 برابر بیشتر از   iPad air 2.
جایگزین اصلی یک چرخش 360 درجه ، قابل قطع شدن است . طراحی این نوع با کیبرد ها مانند یک عضو جدا شدنی برخورد میکند . بنابراین وقتی فقط به عنوان یک تبلت عمل میکنند خیلی سبک ترند. (بهترین هایشان حدود یک پوند و نیم است ) . ما چند نمونه از این را در IFA2015 دیدیم ، مانند LENOVO   ideapas miix 700 و toshiba click 10  . متاسفانه پوند هایی که ازاین سیستم ها کم میشود با کیفیت پایین کیبرد و سخت افزار های محدود تر همراه است . هیچ کدام از این انتخاب های جدید استثنا نیستند. حتی اینتل هم به نظر نمیرسد که حرف زیادی در این باره برای گفتن داشته باشد . در حالیکه چند طرح منبع جدید در IDF2015 نشان داد ، مدلی در این کنفرانس نشان داده نشد . به جایش دموی های اتصال شرکت بر روی ویژگی هایی مانند صفحه نمایش بیسیم (widi) و شارژ بیسیم تمرکز کردند.
چیزی که 2-in-1 واقعا باید برای موفقیت در آن تلاش کند ، رسیدن به طرحی سبک تر و نازک تر است که در عین حال عمر باتری را هم فدا نکند . پردازشگر core  نسل ششم ، با اینکه موثر است ، نمیتواند 2-in-1  را برای بیشتر خریدار ها ، مناسب جلوه دهد . چقدر طول میکشد که ما یک وسیله ی تغییر پذیر خواستنی ببینیم؟ من واقعا هیچ ایده ای ندارم و کم کم دارم فکر میکنم " هیچ وقت " .
سیر تکاملی ، نه حرکت انقلابی
IFA2015 سیر تکاملی را به عنوان روندی در حرکت در کامپیوتر ها میداند . اصطلاح " تغییر دهنده ی بازی " که همیشه مد نظر است ، نمیتواند برای توصیف PC ها از این بی استفاده تر باشد . بیشتر مدل ها یی که امروز فروخته شدند صورت خارجی بهتری از چیزی که چند سال پیش بادوام بود را نشان میدهند .
با این حال فقدان تحول با سرعت مردد سیر تکاملی جایگزین شده است. چند شرکت در این رویداد ، شامل اینتل، ثابت کردند که چگونه لپ تاپ های امروز دقیقا مانند آن هایی است که 5 سال پیش فروخته میشدند . هر دو همان کارها را انجام میدهند ، اما مدل جدید چند برابر سریع تر است، شارژش بیشتر باقی میماند ، دو یا چهار برابر پیکسل بهتری را ارائه میدهند  و احتمالا قیمیتشان کمتر است . IFA2015 جدید ترین پیشرفت های کامپیوتر را نشان میدهد ، سرعتی که گویی هر سال سریع تر میشود

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تلویزیون های دو طرفه ال جی، آینده نمایشگرهای OLED را نشان می دهد