تکنولوژی
سید سجاد احمدی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

بعد از ماه ها مذاکره بالاخره  شرکت یاهو خریدار خوبی پیدا کرد: شرکتِ Verizon.
این اپراتور موبایل که البته یکی از صاحبانِ AOL و Engadget نیز می باشد صبح امروز تایید کرد که یاهو را به قیمت 4.83 بیلیون دلار خواهد خرید. تمامِ تبلیغات، محتوا، موتور جست و جو و دستاوردها در زمینه گوشی های همراه به Verizon منتقل شده و با AOL ادغام می شوند.
همانطور که همگی می دانید یاهو صفحه خانه ی بیش از 43 میلیون کاربر روزانه اینترنت می باشد و بخشِ وضعیت آب و هوا و قسمت بورس و اقتصادِ آن نیز بین کاربران بسیار معتبر است. این شرکت مالکِ سرویس Tumblr و برنامه اشتراک عکسِ Flickr نیز می باشد گرچه امروز اعتبار گذشته اش را از دست داده است.
این معامله سرمایه های یاهو را از او نمی گیرد و سهامِ 15 درصدی این شرکت در Alibaba و همچنین بخشِ Yahoo Japan برای این شرکت دست نخورده باقی می مانند. مدیر عامل یاهو خانمِ Marissa Mayer سال گذشته را در جست و جوی یک خریدار خوب برای شرکت گذراند و بعد از این معامله دیگر رهبری موجودیت مستقل ادغام شده ای که در گذشته به یاهو معروف بود را بر عهده نخواهد داشت، این کار به Marni Walden نائب رئیس Verizon سپرده خواهد شد، کسی که در حال حاضر به اعمال شرکتِ AOL در ارتباط با Verizon نظارت دارد.
Mayer یاهو را ترک نخواهد کرد، به گفته او: «من به شدت به دستاورد های شرکت افتخار می کنم و همچنین از تیمی که با آن کار کردیم. برنامه ریزی شخصِ بنده در راستای ماندن در شرکت است، من عاشق یاهو هستم و به همه شما اعتقاد دارم، برای من مشاهده یاهویی که به فصل بعدی کارش وارد می شود بسیار ارزشمند است».
در بیانیه ای مدیر عامل AOL، Tim Armstrong می گوید: «این سرمایه گذاری جدید یک رقیب جدید و بزرگ در بازار گوشی ها به وجود خواهد آورد، همچنین برای شرکت های تبلیغاتی و انتشاراتی های گوناگون راه را به شدت هموار خواهد کرد».
بخش مربوط به اخبار بورس یاهو و همچنین بخش ورزشی طرفداران بسیاری دارند، سرویس ایمیل یاهو نیز یکی از معروف ترین این سرویس هاست و به طور کلی این سایت 225 میلیون کاربر ماهانه دارد.
مانند تمام خرید و فروش های بزرگ برای نهایی شدن این معامله نیز به تایید و نظارت افراد بسیار نیاز هست، اما سرمایه داران یاهو دوست دارند که این معامله در سه ماه اول سال آینده نهایی شود و اینکه شرکت بتواند در این حین کارهای نیمه تمام گذشته اش را ادامه دهد، از جمله آن ها می توان به سرویس های مربوط به کاربران، تبلیغات، رابطه با توسعه دهندگان و شرکای پیشین اشاره کرد.

برچسب هاVerizonYahoo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ورایزون، یاهو را با 4.8 میلیارد تصاحب می کند