ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ خرداد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می‌گوید مودم‌هایی که شرکت مخابرات همراه با سرویس خود به مشتریانش ارائه می‌کند، همگی از برند بومی یوتل هستند.
مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دیشب ازطریق لایوی اینستاگرامی، از کارخانه‌ی خط تولید مودم‌های ایرانی شرکت ارگ جدید بم (یوتل) بازدید کرد.
صدری گفت با تأکید سهام‌دار، هیأت مدیره و همچنین وزیر ارتباطات تصمیم گرفته شد تا جای ممکن تولیدات و تجهیزات موردنیاز مخابرات از داخل تأمین شود؛ یکی از موارد مودم بود و در همین زمینه از سندیکای مخابرات دعوت کردیم تا شرکت‌های تولیدکننده‌ی مودم در داخل کشور را به ما معرفی کنند؛ یکی از آن‌ها شرکت ارگ جدید بم بود. مدیرعامل شرکت مخابرات می‌گوید که هم‌اکنون تمامی مودم‌های حال حاضر مخابرات که تحویل مردم می‌شود داخلی و ساخت یوتل هستند.
شرکت ارگ جدید بم که تولید مودم‌های خود را از سال ۹۲ آغاز کرده، با حمایت مدیرعامل جدید مخابرات توانست به ظرفیت تولیدی قیدشده در مجوز خود که تولید ۱/۲ میلیون مودم در سال بود برسد. مهرداد میراسماعیلی، مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در این لایو گفت که طبق قرارداد یوتل با شرکت مخابرات سعی شده تا با حذف واسطه‌ها، مودم با مناسب‌ترین قیمت و تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار به دست مشتری برسد. مدیرعامل یوتل می‌گوید مودم‌های این شرکت سه سال گارانتی تعویض دارند و ضریب خرابی آن‌ها تابه‌حال زیر نیم درصد بوده است.
همچنین با حل مشکلات فنی، شرکت یوتل به کمک مخابرات آمده تا انحصار خرید مودم ONT GPON از شرکت‌های خارجی را بشکند.
طبق وعده‌ی وزیر ارتباطات قرار است تا پایان سال سرعت اینترنت ثابت در کشور چهاربرابر شود و در همین راستا، شرکت‌های مخابرات و شاتل درحال تبدیل پورت‌های ADSL خود به VDSL هستند. صدری در نشست آنلاین دیگری با خبرنگاران نیز خبر داده بود که پایان خردادماه، ۵۵۰ هزار پورت VDSL در تهران و قم نصب شده و تا پایان سال، یک میلیون پورت VDSL آماده‌ی واگذاری می‌شود. تاکنون ۲۹۰ هزار درخواست برای دریافت VDSL در تهران ثبت شده و ۸ هزار خط VDSL در قم تحویل داده شده است.
مدیرعامل شرکت یوتل گفت که در چهار ماه گذشته، تعداد ۵۵هزار مودم VDSL به مخابرات داده شده است.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه