اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، زمانی یوتیوب به عنوان پلتفرمی‌ محبوب نزد کاربران نوجوان و کم سن‌وسال شناخته می‌شد، اما با ورود اپلیکیشن تیک تاک همه چیز تغییر کرد. حال به نظر می‌رسد که یوتیوب در حال طراحی اپلیکیشنی جدید تحت عنوان Shorts است که می‌تواند همانند تیک تاک، امکان تولید ویدیوهای کوتاه را برای کاربران فراهم کند.
با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را به فید اپلیکیشن Shorts اضافه کنند؛ قابلیتی که تیک تاک نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین، در اپلیکیشن Shorts، کاربران می‌توانند از مجموعه موزیک‌های موجود در Youtube Music نیز برای ویدیوهای خود استفاده نمایند.
در حال حاضر، تیک تاک مجموعه‌ای از موسیقی و صوت مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند از آن‌ها در ویدیوهای کوتاه خود بهره بگیرند. با نگاهی به گزارش‌های اخیر در خصوص عملکرد تیک تاک، به خوبی می‌توان به چرایی اتخاذ این تصمیم از سوی گوگل و تیم یوتیوب پی برد.
اپلیکیشن تیک تاک توانست در طی 2 سال اخیر، رشدی 125 درصدی را از لحاظ تعداد کاربر تجربه کند و در حال حاضر، صدها میلیون کاربران در سراسر جهان از این برنامه استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که در طی 12 ماه اخیر، مجموع دانلود اول اپلیکیشن تیک تاک در گوگل پلی استور و اپ استور، حدود 842 میلیون بار عنوان شد که نشان‌دهنده افزایشی 15 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل است.
این اولین باری نیست که یوتیوب به فکر طراحی قابلیتی مشابه با آنچه توسط دیگر شرکت‌ها طراحی شده، افتاده است. پیشتر این شرکت، ویژگی شبیه به استوری اینستاگرام را نیز به سایت خود اضافه کرد. با توجه به تعداد زیاد کاربران یوتیوب و همچنین مجموعه‌ گسترده‌ای از موزیک که این شرکت در اختیار دارد، ساخت برنامه مشابهی همانند تیک تاک چندان هم دور از ذهن نبود.
ناگفته نماند که پیش از این، شرکت فیسبوک نیز توسعه برنامه‌ای مشابه تحت عنوان Lasso را در دستور کار دارد و هم اکنون در حال  تست و ارزیابی آن در برخی از کشورها همانند برزیل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه