گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند

یک قانون‌گذار ارشد استرالیا اعلام کرده است این کشور قانون مصوب درخصوص الزام گوگل و فیس‌بوک به پرداخت هزینه اخبار به رسانه‌های این کشور را به رغم مخالفت شرکت‌های بزرگ فناوری تغییر نخواهد داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فیس‌بوک به شدت با این قانون استرالیا مخالفت کرده و هفته گذشته تمامی محتواهای خبری و چندین حساب کاربری دولتی این کشور را مسدود کرد.
این غول رسانه‌های اجتماعی و رهبران استرالیا طی تعطیلات آخر هفته گذشته باز هم در مورد این موضوع بایکدیگر بحث و گفت و گو کردند اما طبق لایحه ای که برای تصویب در سنا در روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده، ارشدترین مقام قانون‌گذار استرالیا در مجلس اعلا گفته است هیچ اصلاحی درخصوص این قانون در کار نخواهد بود.
سیمون بیرمنگام، وزیر دارایی استرالیا به رادیوی این کشور گفته است: این لایحه به همین صورت برای تصویب به مجلس خواهد رفت و موجب ایجاد تعادل خواهد شد.
براساس این لایحه، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک باید بابت محتواهای خبری تولید شده استرالیایی توسط سازمان‌های خبری این کشور هزینه پرداخت کنند.
درحالیکه هر دو شرکت گوگل و فیس‌بوک علیه این قانون اعتراض کردند، اما در نهایت گوگل هفته گذشته با راپرت مرداک، بزرگترین گروه رسانه‌ای استرالیا بابت پرداخت حق انتشار محتواهای خبری به توافق رسید.
از همین رو، بیرمنگام معتقد است هیچ دلیلی ندارد که فیس‌بوک نتواند به توافقی مشابه آنچه گوگل بدان دست یافته است، برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه