ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حمیدرضا هادی‌پور در گزارشی از انجام ۳۷ میلیون استعلام در مرکز ملی تبادل داده‌ها در ۵ ماهه‌ی نخست سال جاری و پیش‌بینی انجام ماهانه‌ی ۱۰۰ میلیون تراکنش با اتصال تمام دستگاه‌ها به مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) خبر داد.
سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ارتقای ۲۰ رتبه‌ای ایران در شاخص دولت الکترونیک در جهان، گفت: در طول برنامه‌ی ششم توسعه باید ۳۰ رتبه در شاخص دولت الکترونیک ارتقا داشته باشیم این در حالی است که فقط در دو سال نخست این برنامه ۲۰ رتبه ارتقا داشته‌ایم.
وی راه‌اندازی و پشتیبانی فنی و زیرساختی سامانه‌ی انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات را یکی از اقدامات در حوزه‌ی دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: از ۱۲۴۷ دستگاه شناسایی شده در قوای سه گانه کشور، ۴۵۲ دستگاه به این سامانه متصل شده‌اند.
هادی‌پور با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه ۵۵۹۶ نفر از شهروندان عضو این سامانه هستند، گفت: ۲۹۱۸ درخواست در این سامانه ثبت شده و از این تعداد ۲۴۴۵ پاسخ ارائه شده است.
وی افزود: به طور متوسط در ماه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر عضو سامانه‌ی انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات می‌شوند.
سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، سامانه ملی کاتالوگ و داده‌های باز را یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه‌ی دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: مفهوم داده‌های باز به این صورت است که داده‌های قابل انتشار که برای شهروندان و کسب و کارها می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند در جایی شناسایی شود و هدف ما ایجاد یک زیرساخت مشترک برای به اشتراک‌گذاری داده‌های باز و تولید شده توسط سازمان‌های متولی است، البته داده‌های باز به معنی رایگان بودن این داده‌ها نیست.
وی افزود: تاکنون ۱۷۰ کاربر از ۲۱ دستگاه که اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کرده‌اند، بیش از ۲۷۳ رکورد اطلاعاتی دریافت کرده‌اند.
هادی‌پور یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه‌ی دولت الکترونیک را آغاز به کار مرکز ملی تبادل اطلاعات عنوان کرد و افزود: مرکز ملی تبادل به صورت مستقیم به شهروندان خدمت ارائه نمی‌کند بلکه در این مرکز با اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها توسط دستگاه‌های ارائه‌کننده‌ی خدمت، شهروندان در مراجعه به دستگاه‌ها برای دریافت مجوزها و استعلامات نیاز به رفت و آمد بین دستگاه‌ها ندارند و داده‌ها به صورت الکترونیکی بین دستگاه‌ها تبادل شده و به سرعت پاسخ داده می‌شود.
وی با اعلام اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۷ میلیون استعلام از طریق مرکز تبادل انجام شده است، تصریح کرد: در سال ۹۶، بیش ۱۰۳ میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل انجام شده و هم اکنون نیز با اتصال ۱۹۰ دستگاه به مرکز ملی تبادل، ماهانه به ۱۰ میلیون تراکنش رسیده‌ایم که در صورت حضور تمام دستگاه‌ها در این مرکز، پیش‌بینی می‌شود که تعداد تراکنش‌های ماهانه به ۱۰۰ میلیون ‌برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه