تکنولوژی
معصومه ناظری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

دوره ی اتومبیل ها با رانندگی خودکار هنوز به دست مانیست، اما پژوهش های امنیتی به خوبی در جریان اند.
طبق گزارش IEEE اسپکتروم، در نوامبر، جاناتان پتیت، یکی از دانشمندان مهم موسسه ی اختراعات امنیتی، در نشست امنیتی بلک هت در اروپا مقاله ای ارائه داد که با ذکر جزئیات توضیح داده که چگونه می توان سنسورهای لایدر در خودروهای دارای سیستم رانندگی خودکار را هک کرد. پتیت ادعا کرد که می تواند با "ترفند و حقه" ، با استفاده از یک لیزر کم قدرت و یک تولید کننده ی پالس کاری کند که چنین خودروهایی اجسامی را ببینند که وجود خارجی ندارند.
لایدر-تشخیص نور و درجه بندی آن در مدت کوتاه – یک سیستم رادار شکل است که از لیزر پالس دار برای تولید تصویر سه بعدی در جهان استفاده می کند. در برخی خودروها ی مجهز به سیستم رانندگی خودکار، لایدر درواقع چشم خودرو است.
پتیت پالس ها را از یک لایدر استاندارد، یک Ibeo Lux، ضبط کرد تا با یک لیزر و تولیدکننده ی پالس آن را اجرا کند و کاری کند که Lux چیزی را ببیند که در حقیقت وجود ندارد.
این حمله می تواند 100 متر برد داشته باشد و از جلو، عقب یا طرفین واحد Lux انجام شود.
فریب دادن خودرو با تصویر انسان یا دیوار می تواند موجب کاهش سرعت رانندگی خودکار یا رانندگی نامنظم خودرو شود، مانند رانندگی فردی خواب آلود. این حمله می تواند به سیستم ضد حمله ی خودرو غلبه کند به گونه ای که لایدر نخواهد توانست اجسام واقعی را تشخیص دهد که این کار خودرو را کاملا از حرکت باز می دارد.
درحال حاضر، این حمله تنها روی Ibeo Lux موثر است، اما پتیت می گوید این امر منحصرا به دلیل بد بودن Lux نیست. او فکر می کند شرکت های سازنده ی واحد های لایدر به احتمال وقوع چنین حملاتی فکر نکرده اند. زمانی که پتیت این حمله را با لیزر و تولید کننده ی پالس انجام داد به IEEE اسپکتروم چنین گفت که به راحتی می توان به جای تولیدکننده ی پالس از آردونیو(Ardunio) یا زربری پی.آی (Raspberry Pi) استفاده کرد.
پتیت این پژوهش را زمانی انجام داد که پژوهشگر دانشکده ی کورک دانشگاه ایرلند بود.
بااین وجود رانندگان نباید نگران باشند، زیرا این هک موجب پیشرفت در فناوری های حوزه ی تولیدخودرو می شود. پژوهش پتیت نشان داد که برای رسیدن به عصر خودروها با سیستم رانندگی خودکار در آینده راهی طولانی پیش رو است که چالش های پیش بینی نشده ی فراوانی در آن وجود دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل حفاظت خود را در برابر سایت های مشکوک تقویت کرد