ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهار کرد: طی سال های گذشته با استفاده از پول نفت شبکه حمل و نقل در کشور شکل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم ارائه دهیم.
وی افزود: در همین شرایط یک شرکت خصوصی با تکیه بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یک ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می‌کند.
وزیر ارتباطات گفت: امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون کاربر داریم که ظرفیت بزرگی است. امروز ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم و خراسان نقش خوبی در این حوزه داشته و برای رشد کسب‌وکارها مناسب است.
وی بیان کرد: وظیفه دولت در این حوزه اجرا نیست و باید نقش قانون‌گذار و تسهیل‌گر داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم این مهم را در وزارت ارتباطات به انجام رسانیم.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز کردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته و با این پول باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و صنعت فضایی را نیز به پیش ببریم.
جهرمی ادامه داد: خواسته جوانان از ما رفع موانع و قرار دادن امکانات در ابتدای کار است و در این راستا تصمیم گرفتیم فضاهای مازاد در وزارت ارتباطات را تجهیز و در اختیار شرکت های جدید قرار دهیم.
وی تاکید کرد: در این راستا مجوز خوبی نیز برای استفاده از معافیت شرکت‌های علم و فناوری از مالیات گرفته‌ایم. برای اجرای این کار ۲ مدیر را در خراسان رضوی عزل کردم زیرا فکر می‌کردند این فضاها ارث پدری آنهاست و اگر مدیری در هر جای کشور مقاومت کند تغییر خواهد کرد.
وزیر ارتباطات گفت: نگاه سنتی و فئودالی که اگر مدیری املاک بیشتر داشته باشد قوی‌تر است را قبول نداریم و دیدگاه واگذاری فضاها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می‌دهیم.
جهرمی با اشاره به فعالیت پارک های علم و فناوری دیجیتال در کشور گفت: شرکت‌هایی با سرمایه اولیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به این پارک‌ها وارد شده و حمایت لازم از آن‌ها تا رسیدن به سرمایه ۵ میلیارد تومانی ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: دسترسی به این پارک‌ها برای همه شرکت‌های دارای شرایط ممکن خواهد بود و هر شکرتی که مرتبط با مدیران وزارت ارتباط باشد حق حضور در این مراکز را نخواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه