موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير

انتخاب browser مناسب به شدت بر میزان کارایی باطری لپتاپ شما تاثیرگذار است و شرکت مایکروسافت بر آن است که به همه نشان دهد Edge browser او از همه آن ها کمتر انرژی مصرف می کند؛ البته به نظر می رسد هدفش خراب کردن Chrome نیز بوده باشد.
گروهی در Redmond در این رابطه مقاله ای تهیه کرده و در آن Edge مایکروساف را از همه browser های دیگر در زمینه مصرف باطری بهتر دانسته است. حتی از Opera آن هم در حالتی که بر روی مصرف انرژی کمتر تنظیم شده باشد.

در تماشای آنلاین ویدئو Edge سه ساعت بیشتر از Chrome لپتاپ را روشن نگه داشت. در آپدیت جدید مایکروسافت هم(Anniversary Update) باید شاهد دانلود کمتر دیتا و فایل های فلش در Edge باشیم که مصرف انرژی را حتی بیش از پیش کم خواهد کرد.

گرچه آزمایش صورت گرفته توسط مایکروسافت بوده و نباید به تحلیل و بررسی اش در مورد این مساله زیاد اعتماد کرد. خیلی ها ویدئوهای برای مثال Netflix را در تمام طول روز بر روی لپتاپشان تماشا نمی کنند، و اینکه مایکروسافت اشاره ای به میزان مصرف انرژی برای گشت و گذار عادی در اینترنت نکرده است. و اینکه آزمایشات صورت گرفته بر روی یک Surface Book انجام شدند که خود می تواند دلیلی برای ناعادلانه بودن این اندازه گیری ها باشد از آنجا که سخت افزار های مختلف در این زمینه ممکن است نتیجه های متفاوتی در بر داشته باشند، مطمعناً Edge بر روی سخت افزار طراحی شده مایکروسافت کارایی بهتری دارد. گرچه مایکروسافت اعتقاد دارد که این کارایی بهتر بر روی میلیون ها لپتاپ ویندوزی نیز وجود دارد اما حقیقت داشتن یا نداشتن آن را دیگر خود کاربران هستند که مشخص می کنند.

گرچه می دانیم Chrome از همه بیشتر انرژی باطری لپتاپمان را خالی می کند و این بر کسی پوشیده نیست. حتی خود گوگل هم در این باره قصد تجدید نظر دارد و برای این مشکل در جست و جوی راه حلی است.
اگر شما به آن یکی دو ساعت اضافی احتیاج دارید باید Chrome را کنار بگذارید و browser دیگری را انتخاب کنید.

در آخر هم باید گفته شود که مشکل Chrome در مصرف زیاد باطری تنها دلیلی نیست که مایکروسافت در این باره او را مورد هدف قرار داده و دلایل متعدد دیگری نیز دارد، ساده تر بگوییم مایکروسافت از گوگل زیاد خوشش نمی آید و این بهانه خوبی برای هدف قرار دادن یکی از ضعف های گوگل بوده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نقد surface pro 4 : انتخاب امن تر مایکروسافت یک پیشرفت و ارتقا ( به طور فریب آمیزی ) بزرگ است