ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

به گزارش تماس نیوز، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه اگر قصد داریم دولت الکترونیک شکل بگیرد یکی از زیربناهای اصلی آن پروژه‌ی GNAF است، گفت: این پروژه دو سال پیش با دستور معاون اول ریاست جمهوری به وزا‌رت ارتباطات و در شاخه‌ی پایین‌تر به شرکت ملی پست ایران واگذار شد و مطابق آن آدرس‌های پستی، ژئوکد یا همان استاندارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌ی سیماک و GNAF در مجموع 890 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، افزود: هم‌اکنون جی نف در 6 استان و 76 شهر در حال نهایی شدن است که تقریباً بیش از 60 درصد کار به انجام رسیده و با همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط می‌توان امیدوار بود که به زودی در سراسر کشور اجرا شود.
نعمتی در مورد مزایای طرح GNAF اظهار کرد: از جمله مزایای این طرح باید به یکپارچه‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌های جغرافیایی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی فرایند و پایان امضاهای طلایی امکان نظارت، مبارزه با زمین‌خواری و رشوه و ارایه‌ی خدمات فراگیر دولت الکترونیک اشاره داشت.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به چالش‌های طرح استانداردسازی پست‌های پستی خاطر نشان کرد: نبود نقشه‌های پوششی کشور و وجود معابر فاقد نام، عدم وجود کدپستی در برخی ساختمان‌ها، عدم همکاری برخی نهادها و سازمان‌ها، عدم وجود نقشه‌های پارس لی و عدم وجود پلاک آبی شهرداری در بیش از 45 درصد مناطق باعث شده این طرح با چالش‌هایی بزرگ روبه‌رو باشد که امیدواریم با کمک دولت و نهادهای دیگر این پروژه یکی از پروژه‌های موفق برای وزارت ارتباطات باشد.
وی افزود: پروژه GNAF و سیماک یکی از هفت پروژه‌ی اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که تا امروز اقدامات خوبی در آن انجام گرفته است. در بحث آموزشی برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی آزمون‌های میان دوره سیماک انجام شده تا نیروهای پستی با این طرح بیشتر آشنا شوند.
نعمتی درباره‌ی پایان این طرح گفت: سی‌ام اسفندماه سال 99 طرح استانداردسازی آدرس‌های پستی و روشنی مکان‌محور به پایان می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه