ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

به گزارش فارس، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور گفت: ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند. بیشتر موبایل‌های وارداتی از گمرک ترخیص شده است و حدود ۱۰۰ هزار گوشی در حال ترخیص از گمرک است.
علی معقولی در برنامه‌ی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: اکنون حدود صد هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آن نیز در حال ترخیص است.
وی گفت: بیشتر گوشی تلفن‌های همراه وارداتی به دلیل قیمت‌گذاری در انبارها مانده‌اند. معقولی افزود: گفته می‌شود ۲۰۰ کانتینر تجهیزات رایانه‌ای به دلیل اختلاف ارزش‌گذاری در گمرک مانده، اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده است.
وی گفت: از ۲۲ فروردین امسال دولت مصوب کرد، ثبت سفارش فقط از طریق بانکی انجام شود و همه‌ی کالاهای وارداتی پیش از این تاریخ، اجازه‌ی ترخیص داشتند.
معقولی درباره‌ی ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی در گمرک افزود: پیش از اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، واردکنندگان خواهان ارزش‌گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن با درخواست‌های مکرر افزایش قیمت‌گذاری کالاها روبه‌رو شدیم.
وی گفت: در گمرک ارزش‌گذاری واقعی انجام می‌شود و کالایی به دلیل ارزش‌گذاری در گمرک متوقف نشده است چراکه صاحب کالا می‌تواند کالا را از گمرک ترخیص و بعدا به پرونده‌ی اختلاف در ارزش‌گذاری رسیدگی شود.
معقولی اضافه کرد: روزانه بیش از ۴ هزار اظهار در گمرک داریم و فقط ۲ درصد توقیف کالا در گمرک بیش از معمول است.
وی افزود: ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند.
معقولی با بیان اینکه ممکن است برخی کالاها برای قیمت‌گذاری به دقت بیشتری نیاز داشته باشند گفت: نباید توقیف کالاها در گمرک به دلایل دیگر را به مسائل گمرکی ربط دهیم زیرا گمرک تابع بخشنامه‌های دیگر دستگاه‌ها است.
وی اضافه کرد: اگر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند و در گمرک باقی مانده‌اند، کد رهگیری و کارهای دیگر را انجام داده باشند گمرک پاسخگو است اما دلایل دیگر توقیف را باید از دستگاه‌های دیگر پیگیری کرد.
مدیرکل مرکز واردات گمرک گفت: بیشتر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده و در گمرک توقیف‌اند به دلیل نگرفتن کد رهگیری و مسئله‌ای بین واردکننده و بانک‌ها است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه