ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن

به گزارش مهر، در راستای راه‌اندازی کریدور بین‌المللی ICT در کشور، تاکنون ۶۱ سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فناوری اطلاعات انجام شده و ۱۸ شرکت ICT در این شهرک مستقر شدند.
سعید زرندی مدیرعامل منطقه ویژه‌ی اقتصادی وزارت ارتباطات در گفتگوی شبکه خبر با اشاره به اجرای فاز سوم تحقق شهرک صنعتی فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: این شهرک پیرو توافق صورت گرفته میان وزیر ارتباطات و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در ابتدای امسال، وارد فاز عملیاتی شد و موضوع استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و نیز انتقال تکنولوژی و دانش فنی از جمله اهداف پیاده‌سازی این طرح است.
وی گفت: بر این اساس تاکنون ۱۸ شرکت دانش بنیان در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در این شهرک مستقر شده‌اند و ۶۱ سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه صورت گرفته است.
زرندی با بیان اینکه علاوه بر جذب و استقرار شرکت‌های فناوری اطلاعات، شرکت‌های حوزه‌ی نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی نیز با همکاری و حمایت معاونت علمی در این شهرک مستقر می‌شوند، ادامه داد: در راستای رسیدن به هدف راه‌اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع ایجاد شهرک صنعتی فناوری، پارک علمی تحقیقاتی و نیز جذب شرکت‌های بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل منطقه‌ی اقتصادی وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: در این برنامه‌ی بلند مدت، جذب شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و نیز تجمیع حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده است که قرار است اهداف راه‌اندازی کریدور ICT در یک دوره‌ی ۵ ساله محقق شود.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون مطالعات فاز دوم پارک علمی تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با به کارگیری مشاور سنگاپوری و اعلام همکاری پارک عملی تحقیقاتی اصفهان آغاز شده است که در اتمام این طرح به پروژه‌ی کریدور ICT متصل خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه