ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲ میلیون پورت سرویس VDSL در کشور آماده واگذاری است.
محمدجواد آذری جهرمی ظهر شنبه و در حاشیه سفر به شهرستان های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهرهای استان تهران به لحاظ تراکم جمعیتی از درصد بالایی برخوردارند، یکی از شهرهای استان تهران جمعیت بیشتری از بسیاری از شهرهای کشور دارد.
وی گفت: گرانی سبب شده تعداد زیادی از کسانی که در تهران ساکن هستند، در حاشیه تهران و شهرهای اطراف تهران ساکن شوند، البته برخی از این شهرها مانند شهرهای دشت ورامین قدمت زیادی دارند و جمعیت بومی این شهرها نیز زیاد است، در هر صورت توجه به این شهرها همواره مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و طرح های ویژه ای در این خصوص داشتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز نیز به دشت ورامین آمدیم، تا از آخرین وضعیت پروژه ها مطلع شویم، سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ارتباطات در منطقه دشت ورامین اختصاص داده شده بود، بحمدالله مناطق شهری مشکل ارتباطی ندارند و به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، برخی از مناطق پر جمعیت روستایی نیز به شبکه ملی اطلاعات مرتبط شدند و وضعیت ارتباطی قابل قبولی دارند.
آذری جهرمی ادامه داد: برخی از روستاهای کم جمعیت تر در جنوب شرق ورامین باقی مانده است، که تا پایان سال مرتفع شده و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در دشت ورامین به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
وی گفت: علاوه بر این مرکز  تجمیع شده سامانه خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران نیز در قرچک افتتاح شد، علاوه بر آن امروز سرویس «وی. دی. اس. ال» با متوسط سرعت ۴ برابر اتصال به شبکه ملی اطلاعات آماده بارگذاری شده و اولین پورت آن در یکی از روستاهای دشت ورامین به یک خانواده شهید تقدیم کردیم و این سرویس راه اندازی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی این سرویس واگذاری ۲ میلیون پورت آماده سرویس های «وی. دی. اس. ال» آغاز می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه