ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران از رونمایی از ۲۰ محصول ایرانی حوزه‌ی مخابرات در نمایشگاه تله‌کام امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، فرامرز رستگار با اشاره به شعار «دستاوردهای تازه، فرصت‌های پیشرو» برای نمایشگاه «ایران تله‌کام ۲۰۱۸» گفت: در شرایط کنونی کشور، شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات، توانسته‌اند در ۶ ماهه‌ی اول سال، ۲۰ محصول جدید به بازار عرضه کنند که نشان از تغییر روش آن‌ها در شرایط بحران دارد و این یکی از دستاوردهای نمایشگاه تله‌کام امسال است.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، گفت: بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه امسال، ۵۲ محصول پیشرفته جدید در حوزه‌ی ICT معرفی و عرضه می‌کنیم. شرکت‌های عضو سندیکای مخابرات به عنوان تیم تولیدکننده‌ی محصولات اعلام کردند که از این تعداد ۴۰ محصول پیشرفته را تا پایان سال در حوزه ICT معرفی می‌کنند.
وی ارائه‌ی دستاوردهای نو در قالب طرح و محصولات جدید را از ویژگی‌های امسال نمایشگاه تله‌کام دانست و افزود: در نمایشگاه ۲۰ محصول معرفی می‌کنیم و تا پایان سال تمام ۴۰ محصول معرفی و عرضه می‌شوند. این موضوع نشان از این دارد که شرکت‌ها، تحقیقات و آموزش را در شرایط فعلی همزمان دنبال کرده‌اند که این یک نوید در جهت بهینه‌سازی صنعت است.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اگر شرکتی با بحران مالی مواجه می‌شد اولین کاری که می‌کرد حذف آموزش و تحقیقات بود، گفت: حذف هزینه‌ی تحقیقات و آموزش باعث می‌شد که در زمان شکوفایی دیگر شرکت نمی‌توانست محصول به روز ارائه کند.
وی افزود: رونمایی از ۲۰ محصول در نمایشگاه امسال شاید تلقی دستاورد نداشته باشد، ولی نشان‌دهنده‌ی این است که در زمان بحران مالی شرکت‌ها روش و رویکردشان را عوض کرده‌اند و دیگر هزینه‌ی تحقیقات و آموزش پرسنل را حذف نمی‌کنند. این اصل، یک دستاورد است.
رستگار با اشاره به حضور استارتاپ‌ها در نوزدهمین نمایشگاه تله‌کام گفت: ما در سندیکا هم به صورت مستقیم با استارتاپ‌ها و هم از طریق اتاق بازرگانی که معاونتی برای شکوفایی شرکت‌های نوپا دارد در ارتباط هستیم و معتقدیم که استارتاپ‌ها می‌توانند در اتاق فکر شرکت‌ها یا بخش R&D و طراحی و مهندسی کمک کنند و ارزان‌تر هم هستند.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تاکید بر اینکه مشتریان حوزه‌ی صنعت مخابرات مشخص هستند و بنابراین در توزیع و فروش مشکل نداریم، گفت: ما در ورودی احتیاج به استارتاپ داریم تا ایده و برآورد بیاورد و نیازسنجی کند. در همین حال در حوزه‌ی R&D نیز نیاز به حضور شرکت‌های نوپا احساس می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه