ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ فروردين

تعداد سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی در سال ۹۸ از رقم ۲۴۶ هزار سیم کارت عبور کرد. اما با این وجود همچنان مشکل تبلیغات پیامکی حل نشد.
با وجود تشدید روند برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی طی یک سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۲۴۶ هزار سیم کارت‌های شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی می کردند قطع کرد.
اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت‌های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت و منجر به مسدودی بیش از ۲۴۶ هزار و ۴۷۴ سیم کارت در سال ۹۸ شد اما با این وجود همچنان مشترکان تلفن همراه بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این روند، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است.
از آنجایی که کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ابراز نارضایتی می‌کنند، رگولاتوری از کاربران خواسته که از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره‌هایی را که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی برایشان می‌کنند را اعلام کرده تا با آنها برخورد شود.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ نیز از تشدید برخورد با افرادی که با شماره‌های شخصی و سرشماره‎‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند، خبر داد. براین اساس مقرر شد اگر مشترکی از سیم‌کارت خود برای پیامک‌های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت‌های متعلق به وی غیرفعال شود.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.
مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.
در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه