گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، قرار است فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی امروز (۲۸ فوریه) و ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) دو پیاده روی فضایی انجام دهند.
کیت روبینز، ویکتور گلاور و سیوچی نوگوچی مشغول آمادگی‌های اجرای این پیاده روی‌ها هستند. قرار است هر یک از این دو پیاده روی فضایی در مدت زمان ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه انجام شوند.
این عملیات دویست و سی و پنجمین و دویست و سی و ششمین پیاده روی های فضایی در تاریخ ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.
طی پیاده روی فضایی که امروز انجام می‌شود، روبینز و گلاور با سرهم بندی و نصب کیت‌های اصلاحی، پنل‌های خورشیدی آزمایشگاه فضایی را ارتقا می‌دهند. هرچند پنل‌های خورشیدی این ایستگاه هنوز هم کار می‌کنند اما عملکرد آنها کاهش یافته است.
پیاده روی فضایی دوم به وسیله روبینز و نوگوچی انجام می‌شود. آنها طی این عملیات فعالیت‌های مختلفی از جمله تعویض گیرنده ویدئویی بی سیم انجام می‌دهند.
هر ۳ فضانورد قبلاً پیاده روی فضایی انجام داده‌اند. این سومین پیاده روی فضایی گلاور خواهد بود. همچنین روبینز نیز سومین و چهارمین پیاده روی فضایی خود را انجام می‌دهد. نوگوچی نیز برای چهارمین بار در خارج ایستگاه فضایی پیاده روی خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه