ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

سه پروژه مرتبط با شهر هوشمند با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش اجرایی می‌شود.
ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در یک تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه جانبه قرار است سه پروژه عملیاتی برای رفع نیازمندی‌های جزیره کیش را اجرایی کنند.
پروژه‌های تعریف شده شامل «راه‌اندازی زیرساخت نسل پنجم ارتباطات در محیط»، «یکپارچه‌سازی اطلاعات مکانی خودروهای اجاره‌ای با سیستم جامع حمل‌ونقل جزیره» و «هوشمندسازی خودروی پلیس با ترکیب تصاویر دوربین‌های نصب شده بر روی آن و تصاویر پهپادی برای ثبت تخلفات رانندگی» می‌شود.
این سه پروژه در حال حاضر با برگزاری دو جلسه کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان چهار طرف در حال پیگیری است و جلسات منظم هفتگی با حضور نمایندگان ستاد و سازمان منطقه آزاد کیش به صورت مجزا برگزار شده است.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دو پروژه راه‌اندازی زیرساخت نسل پنجم ارتباطات در محیط و هوشمندسازی خودروی پلیس با ترکیب تصاویر دوربین‌های نصب شده بر روی آن و تصاویر پهپادی برای ثبت تخلفات رانندگی در مرحله استخراج ابعاد فنی قرار دارند و یکپارچه‌سازی اطلاعات مکانی خودروهای اجاره‌ای با سیستم جامع حمل‌ونقل جزیره هم در مرحله بررسی فنی پروپوزال ارائه‌شده قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه