ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۸ تير

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیش از ۳۱۰۰ نفر قربانی سوء استفاده از پیامک دروغ اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی شدند، گفت: با کلاه‌برداری‌های پیامکی برخورد جدی می‌کنیم.
به گزارش مهر، در پی افزایش برخی سوء استفاده‌ها از کاربران تلفن همراه از طریق پیامک و سرویس‌های ارزش‌افزوده و اعتراض‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی وزیر ارتباطات مطرح کردند، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد: با کلاهبرداری‌ها برخورد جدی می‌کنیم.
وی با انتشار عکسی در صفحه‌ی خود در اینستاگرم نوشت: همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته‌اند که با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌گیرد، مقابله جدی شود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: پس‌ از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آن‌ها اجباراً عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر، همان‌گونه که در تصویر فوق ملاحظه می‌کنید، با سوء استفاده از سرویس‌های ارزش‌افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.
جهرمی با بیان اینکه در مورد قبلی، برای بیش از ۳۱۰۰ قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ عودت داده شد، افزود: در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویس‌های ارزش‌افزوده‌ی متخلف را اعلام کرد. همچنین به اپراتورها ابلاغ‌ شده ظرف یک هفته وجوه همه‌ی مشترکان این سرویس‌های ارزش‌افزوده را عودت دهند و با تکمیل مستندات این شرکت‌ها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند.
وی گفت: وزارت ارتباطات با تأکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌های این‌چنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه