ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در افتتاحیه‌ی دومین نمایشگاه تهران هوشمند گفت: شعار تهران شهری برای همه است که می‌تواند محقق شود و لازمه‌ی این کار مدیریت خردمندانه شفاف، هوشمند و تجلی‌پذیر است و چارچوب کلی این برنامه اکنون بر اساس شهر خلاق پایه‌ریزی شده ا ست.
وی افزود: ما باید طور دیگری به مدیریت شهری نگاه کنیم و برای خلاق شدن باید به طور مستمر به توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری نگاه شود.
حناچی ادامه داد: تحول ساختاری و تغییر فرآیندها پاشنه آشیل جدی در این هدف است.
به ‌گفته‌ی وی تحول زیرساختی در استفاده از خدمات استفاده از خدمات نوظهور باید مورد توجه مدیران ارشد شهرداری قرار گیرد و تهران در ۲۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کرده است.
شهردار تهران ادامه داد: ما ۱۵ سال پیش نمی‌توانستیم هیچ اطلاعاتی را روی موبایل رد و بدل کنیم و امروز این فناوری محقق شده است و باید از آن استفاده‌ی بهینه کرد.
حناچی اظهار کرد: تهران هوشمند شش بعد اقتصاد هوشمند، جابجایی هوشمند، حکمفرمایی هوشمند، محیط هوشمند و زیرساخت‌های هوشمند را در بر دارد.
وی ادامه داد: در گذشته گفته می‌شد اگر افراد با دنیای دیجیتال به روز نشوند فاصله‌ی زیادی از دنیا می‌گیرند و امروز شاهد این ماجرا هستیم.
به گفته‌ی شهردار تهران امروز ۳۱۱ هزار واحد تجاری در سطح تهران فعالیت دارند و اگر این اصناف نتوانند خود را با فناوری روز وفق دهند از دنیای تجارت عقب می‌مانند.
وی افزود: امروز تهران مشکلات فراوانی را در حوزه‌ی مدیریتی مثل مدیریت آب در پیش روی دارند و ترافیک و کمبود فضای پارک نیز از دیگر مشکلات این بخش است.
حناچی اظهار کرد: عدم وصول مطالبات و کمبود منابع پایدار از دیگر موانع پیش روی مدیریت شهری است.
وی افزود: موضوع بافت‌های فرسوده نیز نیازمند تمهیدات است و تهران شهری است که همیشه زلزله در کمین آن است و باید به مساله‌ی بافت‌های فرسوده پرداخته شود.
حناچی ادامه داد: تخریب فضای سبز یکی دیگر از مشکلات مدیریت شهری است و باید بتوانیم با کمک مردم این مانع را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه شهر هوشمند می‌تواند بسیاری از این موانع شهری را برطرف کند، اظهار کرد:‌ ما باید برای مدیریت شهری منابع اقتصادی جدیدی تعریف کنیم
وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در شهرداری فروش دارایی و املاک، صدور مجوزها، کارمزد حق امتیاز، جذب حمایت‌های مالی از محورهای اصلی تامین منابع مالی شهرداری است و در حال حاضر از حداکثر ۲ تا ۳ تای این محورها استفاده می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه