ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش ایلنا، محمدجواد‌آذری جهرمی گفت: دولت به عنوان توسعه‌ی پروژه‌ی دولت الکترونیک بخشی از آن را در دست دارد و توسعه‌ی آن مستلزم همه‌ی نهادها است.
وی افزود: تا به حال حدود ۱۵۷ هزار ثبت‌ نام کارت سوخت از طریق الکترونیکی انجام شده است و این در حالی است که تنها چند ساعت از دسترس قرار گرفتن سامانه‌ی ثبت‌ نام به روی مردم می‌گذرد.
وزیر ارتباطات اظهار کرد: از مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اجرایی در سراسر کشور تا به امروز حدود ۶۷ درصد مراحل اولیه‌ی الکترونیکی شدنشان را عملی کرده‌اند و از این مجموع ۲۰۶ دستگاه به مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات پیوسته‌اند و از این تعداد ۳۵ دستگاه ارائه‌ی خدمات می‌کنند و تقریباً ۹۵ دستگاه هم خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند و هنوز بسیاری از دستگاه‌ها به این پروژه نپیوسته‌اند.
وی با بیان اینکه دولت الکترونیک در توسعه‌ی کسب‌وکار نقش موثری ایفا می‌کند گفت: مراحل صدور مجوز و اطلاعات مورد نیاز کسب‌وکارها می‌توانند از طریق دولت الکترونیک انجام شود و این موضوع تاثیر زیادی در بهبود وضعیت کسب‌وکارها خواهد داشت.
وی افزود: از سوی دیگر دولت الکترونیک می‌تواند در کاهش میزان فساد و شفاف‌سازی و تاثیر به سزایی داشته باشد.
آذری جهرمی افزود: توسعه‌ی دولت الکترونیک ظرف مدت کوتاهی رشد ۱۰ برابری داشته است اما هنوز کارهای زیادی باید انجام داد که امیدواریم با همکاری همه‌ی نهادها به این هدف دست پیدا کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه