ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان

به گزارش پیوست، بیش از ۲۵ درصد از شکایت‌های بررسی شده در اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ۳ ماهه تابستان مربوط به کسب و کارهایی بوده است که عضو اتحادیه نبوه‌ و ۱۷ درصد از شکایت‌ها را سازمان توسعه تجارت الکترونیکی برای بررسی به اتحادیه ارجاع داده است. در این میان بیش از ۴۱ درصد از  شکایت‌های مطرح شده از کسب و کارهای مجازی مربوط به «عدم ارائه کالا یا خدمت مورد نظر» بوده است.
بر اساس گزارش فصلی اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی با عنوان «شکایات ثبت و بررسی شده دربازه زمانی تیر الی مهر ۹۹» اعلام کرده است که طی ۳ ماه تابستان اتحادیه در مجموع ۲ هزار و ۹۹۴ شکایت را مورد بررسی قرار داده است که از این تعداد ۸۵ درصد شکایت‌ها بررسی و مختومه اعلام شده‌اند.
طبق گزارش اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این دوره زمانی ۵۲۱ فقره از شکایات بررسی شده از سمت سازمان تجارت الکترونیکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اتاق اصناف ایران بوده است. تعداد ۷۷۷ فقره از شکایت‌های ثبت شده در پنل اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، از سوی کسب‌وکارهایی بوده است که عضو اتحادیه نیستند. هزار و ۶۹۶ فقره از شکایت‌ها هم متعلق به اعضای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی است.
اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در بخش دیگری از گزارش خود به سرفصل‌های شکایت‌های بررسی شده پرداخته است. طبق این گزارش، از بین موضوعات «تخلفات و جرایم فصل هشتم قانون نظام صنفی»، «تخلفات و جرائم ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۷ قانون نظام صنفی»، «تخلفات و جرائم ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۷ قانون نظام صنفی» و «سایر»، موضوع «تخلفات و جرایم فصل هشتم قانون نظام صنفی» با ۳۵/۸۷ درصد بیشترین سهم از شکایت‌های ثبت شده را دارد. فصل هشتم قانون نظام صنفی به تخلفاتی چون گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب و غیره و جریمه‌های این تخلفات پرداخته است.
براساس گزارش اتحادیه، موضوعاتی چون عدم ارائه کالا یا خدمت مورد نظر با ۴۱/۶۳ درصد و عدم انطباق کیفیت کالای تحویلی با تصویر با ۳۹/۵۲ درصد بیشترین شکایت ثبت شده در اتحادیه کسب وکارهای مجازی را به خود اختصاص دادند. نقض حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده با ۱/۲۶ درصد و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع با ۱/۸۹ درصد از جمله موضوعاتی هستند که کمترین شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.
آنطور که اتحادیه گزارش می‌کند، در این بازه زمانی واحد شکایات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ۸۵ درصد از شکایات وارده را بررسی و وضعیت انها را مختومه اعلام کرده است. ۵/۶ درصد از شکایت‌‌‌ها هم باطل شدند و ۶/۴ درصد هم دردست اقدام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه