گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

متخصصان توصیه‌های ساده‌ای برای افزایش عمر باتری دستگاه الکترونیکی ارائه دادند. به گفته‌ی آن‌ها، کاربران اغلب در هنگام شارژ گجت‌های خود اشتباهاتی می‌کنند که خوشان به آن‌ها آگاه نیستند.  ازجمله رایج‌ترین اشتباهات، از نظر کارشناسان، شارژ تلفن به هنگام تخلیه‌ی کامل باتری است. به توصیه‌ی آن‌ها، گجت‌های هوشمند باید هنگامی به برق متصل شوند که حداقل ۵۰ درصد شارژ دارند.
اشتباه رایج دوم، استفاده از منابع انرژی جایگزین بری شارژ، بازی در هنگام شارژ گوشی و عدم خروج کامل از برنامه‌های کاربردی در گوشی هوشمند است. این موارد منجر به گرم شدن گوشی هوشمند شده و در بلند مدت سبب کاهش کیفیت محصول می‌شود.
به گفته‌ی کارشناسان، اشتباه بعدی اتصال گوشی هوشمند به منبع انرژی بیش از زمان لازم برای شارژ است. به‌ عنوان‌ مثال، افراد تلفن هوشمند خود را تمام شب به شارژر متصل می‌کنند. این بی‌دقتی نه‌ تنها باتری تلفن را خراب می‌کند بلکه سبب آتش‌سوزی نیز خواهد شد. مورد دیگر، عدم کنترل دمای محصول به هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند است. گرما و یا سرمای زیاد سبب آسیب به باتری گوشی‌های هوشمند خواهد شد. قرار دادن گوشی در دمای بالا منجر به کاهش ظرفیت باتری دستگاه و حتی احتراق آن می‌شود. البته این میزان حرارت در هنگام اتصال شارژ بیشتر خواهد شد که توصیه می‌شود محصول را دور از نور خورشید و در مکانی مناسب به شارژ متصل نمایید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه