تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور

در طی سال‌های گذشته، صحبت‌های زیادی در مورد Chatbotها شده است. این مینی‌اپ‌های کوچک‌ در درون سرویس‌های پیام‌رسان کار می‌کنند و امکان سفارش پیتزا و یا رزرو هتل را به کاربران می‌دهند. این Chatbotها پتانسیل بهبود وب‌گردی، خرید و تعامل شرکت‌ها با کاربران را دارا می‌باشند. البته این تکنولوژی همچنان نابالغ است و شرکت‌ها به دنبال یافتن مسیری درست برای به‌کارگیری آن‌ هستند. در اینجا به ۵ روشی که ممکن است‌ها بات‌ها شیو‌ه‌ی تعامل کسب‌وکارها با مشتریان را تغییر دهند، اشاره می‌کنیم.

1. رسید دریافت
در ماه آوریل، Facebook از کسب‌وکارها خواست که از پلتفرم Messenger برای ارائه‌ی وضعیت آب‌وهوا، رسید ارسال و دریافت اجناس و حتی ارتباط مستقیم با پخش پشتیبانی محصولات استفاده کنند. برای نمونه Shopify شرکت تجارت الکترونیکی است که نرم‌افزارهایی برای فروشگا‌ه‌های آنلاین طراحی می‌کند. این شرکت در پکیج ارائه شده، رسیدهای تحویل مشتری را از طریق Messenger فیس‌بوک دریافت می‌کند.

۲. پیگیری سفارش بهتر
Chatbotها به واقع ایده‌ی جدیدی نیستند. می‌توان گفت سرویس پیشرفته‌تری از مدل‌های ساده‌ی SMSئی بوده‌اند که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. حال تصور کنید برای پیگیری سفارش خریدتان به جای استفاده از SMS، از طریق Messenger اقدام به این کار کنید. خب مسلما از طریق Messenger می‌توانید محل کنونی خودروی حامل سفارش خود را بر روی نقشه ببینید و یا حتی ساعت تحویل سفارش را تغییر دهید.

۳. انجام پرداخت‌ها
برای مثال شیوه‌ی پرداخت پارکینگ را در نظر بگیرید. از طریق بات‌های موجود در Messenger می‌توانید عمل پرداخت و یا گرفتن راهنمایی‌ها را انجام دهید. مزیت این روش آن است که دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن جداگانه‌ای نیست و عمل پرداخت به سرعت و راحتی انجام می‌گیرد.

۴. جمع‌آوری و پرداخت کوپن‌ها
تصور کنید شما وارد رستورانی می‌شوید و تمام سفارش‌های خود را از طریق بات آن رستوران انجام می‌دهید. بات این قابلیت را دارد که میزان خرید شما را در هر بار ثبت کند. بنابراین بسته به مدیریت آن بات، شما می‌توانید از تخفیف‌ها و مزایای دیگری بهره‌مند شوید.

۵. برنامه‌ریزی راحت
از طریق بات‌ها به راحتی می‌توان جزئیات سفارش را تغییر داد و برای نمونه حتی بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت آن کسب‌وکار، شماره‌ی اشتراک خود را به دست آورد.
واضح است که با بات هر کاری را می‌شود انجام داد. حتی فرض کنید وقت آرایشگاه‌تان را از طریق بات رزرو کنید.

برچسب هاBoteCommerceChatbot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

HTML5؛ پلتفرم بازی ۱۰۰ میلیارد دلاری