ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۱۵ هزار روستا از طریق مخابرات به اینترنت متصل هستند، گفت: از ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت ، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت هستند و ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور برقرار است.
سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بابیان اینکه روستاهای کشور به ارتباط تلفن ثابت و اینترنت مخابرات متصل هستند، گفت:  در حال حاضر  ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد، به طوری که ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت و ۱۵ هزار روستا از طریق مخابرات به اینترنت متصل هستند و باید بگویم ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور برقرار است.
وی درباره میزان صرفه‌جویی ارزی صنعت مخابرات افزود: طی روندهای قانونی و انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد با مشارکت وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا به امروز ۷۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در صنعت بومی مخابرات داشته ایم و عرصه برای شکوفایی صنعت نسل چهارم مخابرات با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی گشوده شده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که قطعا نقش بازوی قدرتمند ارتباطات و مخابرات کشور به عنوان سرمایه‌ای غیرنفتی برای رونق تولید ملی و جلب نظر فضای بین‌الملل در بخش صادرات و ترسیم آینده‌ای روشن‌تر بر همگان آشکار است و باعث بسی خرسندی است که حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است و آمادگی برای پوشش و بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی و تامین ۲۰ درصد باقیمانده از توان تولید داخل را نیز داریم.
صدری با اشاره به توزیع مودم های شرکت مخابرات تصریح کرد: در حال حاضر امکان خرید مودم به صورت نقدی و اقساطی (۶ ماهه و یا یکساله) برای متقاضیان فراهم است که این مودم‌ها در دو نوع قیمت حدود ۳۵۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه