ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تاکنون ۶۰۰ مدرسه کشور با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.
به نقل از وزارت ارتباطات، حمید فتاحی با بیان اینکه برای هوشمند سازی و برقراری عدالت آموزشی، تمام مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند اظهار کرد: در این طرح تجهیزات اتصال توسط وزارت ارتباطات تهیه و محتوای آموزشی با تاییدیه هایی که وزارت آموزش و پرورش می دهد توسط بخش خصوصی تهیه می شود و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح در کل کشور ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط وزارت ارتباطات تامین شده است، افزود: تا دهه فجر تمام مدارس شهرستان اردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
فتاحی با اشاره به پیگیری طرح توسعه ارتباطات روستایی برای کل کشور گفت: در این طرح زیرساخت های ارتباطی روستایی شامل دسترسی به تلفن ثابت، همراه و شبکه ملی اطلاعات فراهم می شود.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت ۳۲ درصد روستاها به شبکه ملی متصل بودند و در حال حاضر ۸۰ درصد روستاها به این شبکه متصل هستند، گفت: هزینه ایجاد هر سایت بسته به پوشش روستاها دو میلیارد تومان است که در دو سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت در روستاهای کشور هزینه شده است.
وی که در جلسه کمیته امور زیربنایی و توسعه شهرستان اردستان سخن می گفت از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد چهار سایت موبایل روستایی با پوشش ۲۰ روستا و ۶ سایت شهری و جاده ای در این شهرستان خبر داد و گفت: اتصال فیبرنوری جهت مسجد جامع اردستان و حسینیه کوچک زواره برای پوشش برنامه های صداوسیما نیز برقرار خواهد شد و در حوزه گردشگری هم نقاط مستعد شهرستان و مکان هایی که طرح های گردشگری در آن اجرا می شود از شبکه ملی اطلاعات برخوردار خواهند شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه