امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۶ بهمن

اکتبر، ماه جهانی آگاهی در امنیت سایبری است. با شروع ماه مدارس و معلمان در سراسر جهان، با برگزاری جلساتی به آموزش کودکان در زمینه‌ی حفاظت از اطلاعات شخصی و خطرات دنیای مجازی می‌پردازند، زیرا کودکان با آغاز فصل مدرسه تمایل زیادی برای پیدا کردن دوست جدید از طریق شبکه‌های اجتماعی دارند.  اما بچه‌ها می‌توانند در معرض خطرات منحصربه‌فرد در فضای مجازی قرار بگیرند. باید به خاطر داشت آگاهی دادن به کودکان در مورد امنیت سایبری همیشه باید یک اولویت باشد و با بهره‌گیری از برخی از این نکات امنیت فضای اینترنت را برای آن‌ها ارتقا داد.
با استفاده از تکنیک‌هایی مانند بازی‌های آنلاین و کلیپ‌هایی که می‌توانند اصطلاحات کامپیوتری را تعریف کنند و نسبت به اصول پایه‌ای در ارتباطات آنلاین همانند (سوء استفاده اینترنتی، کدها و ویروس‌ها) درک پایه‌ای را کسب نماید.
باید به کودکان خود آموزش دهید تا اطلاعات شخصی خود را از قبیل نام، آدرس خانه یا شماره ی تلفن خود و یا خانه را برای کسی بازگو نکنند و یا آن‌ها را از طریق ایمیل، توئیتر، فیس بوک و یا در چت روم‌های آنلاین ارسال نکنند. با کودکان خود در مورد خطرات برقراری ارتباط آنلاین با غریبه‌ها از طریق رایانه و چت و ارسال تصاویر شخصی صحبت کنید. بازی‌های آنلاین به بچه‌ها کمک می‌کند تا بدانند چگونه از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند و تأثیرات سرقت اطلاعات شخصی بر زندگی آن‌ها چگونه خواهد بود.
به یاد داشته باشید که باید به‌ طور منظم نرم‌افزار امنیتی سیستم را به‌روزرسانی نمایید. این کار می‌تواند خانواده شما را در برابر کلاه‌برداران، هکرها و دیگر تهدیدهای آنلاین که می‌توانند اطلاعات شخصی، بانکی و محرمانه‌ی شما و سایر اعضای خانواده را به خطر بیندازد، محافظت کند.
برای ایمنی آنلاین، به کوکان‌تان آموزش دهید تا جهت جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی برای حساب‌های اینترنتی خود، از رمزهای متفاوتی استفاده نمایند. خودتان نیز از این موضوع اطمینان حاصل کنید که فرزندتان از گذرواژه‌های قوی باید شامل کاراکترهایی مانند نمادها، اعداد، حروف بزرگ و کوچک استفاده کرده‌اند و به‌ هیچ‌ عنوان از اطلاعات روتین مانند اسامی و تاریخ تولد که بتوان به‌ راحتی آنان را حدس زد، استفاده نکنید.
نظارت بر فعالیت آنلاین کودکان‌تان می‌تواند به حفظ آن‌ها کمک کند. البته روش‌های نظارتی در خانواده‌های مختلف، متفاوت است و والدین باید بهترین راه نظارتی را متناسب با خلقیات فرزندشان انتخاب نمایند.
مزاحمت‌های سایبری، با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی، می‌تواند در هر زمان و هرکجا رخ دهد. کودکان اغلب درک درستی از مطالبی که پست می‌کنند ندارند. به کودکان خود آموزش دهید پست‌هایی که در رابطه با اشخاص و اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، چه عواقبی می‌تواند داشته باشند حتی اگر آن‌ها از اشتراک این پست‌ها منظوری نداشته باشند. فضای دوستانه‌ای را با کودک خود برقرار کنید تا بتواند در مورد مشکلاتی که در فضای مجازی آن‌ها را تهدید می‌کند، با شما صحبت کند.
از بازی‌های آنلاین برای آموزش در زمینه‌های تصمیم‌گیری مسئولانه در ارتباطات آنلاین و یادگیری در مورد مسائل کلیدی شهروندی دیجیتال استفاده کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه