تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

گردشگری فضایی، موضوعی پیچیده برای بحث و برنامه‌ریزی است، اما مهندسان در تلاش‌اند تا تمام تلاش خود را برای اعزام توریست به فضا و گذراندن تعطیلات در آنجا، به کار ببندند. یکی از پیشروها در تحقیق در مورد این صنعت، کمپانی Orion Span است که اعلام کرده تا سال ۲۰۲۱ اولین هتل لوکس برای ۴ نفر را رونمایی خواهد کرد.
برای لذت بردن از این سفر هر یک از مسافران باید مبلغ ۹.۵ میلیون دلار بپردازند، آن‌ها همچنین ملزم به گذراندن یک دوره‌ی آموزشی ۲۴ ماهه‌ی سه مرحله‌ای برای مأموریت ۱۲ روزه خواهند بود. کمپانی بعدی Virgin Galactic است که به‌ صورت عملی از سال ۲۰۰۹ مشغول به بررسی طرح می‌باشد البته این کمپانی با شکست‌های زیادی مواجه شده و هم‌اکنون محل اسکان آن در فضا خالی از سکنه است. گفتنی است که یک مرد‌ نیز در آزمایشات این کمپانی جان خود را از دست‌ داده است. البته این شرکت از تاریخ ۵ آوریل بررسی روی مأموریت کوتاه خود را با نام پروژه‌ی SpaceShipTwo از سر گرفته است.
Blue Origin کمپانی دیگری است که قصد دارد تا اولین تور گردشگری فضایی خود را از اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ آغاز نماید. شرکت Space Adventures نیز با همکاری Roscosmos تلاش خود را برای ایجاد صنعت گردشگری فضایی به کار بسته اما تا کنون در این زمینه شکست‌ خورده است. نمایندگان Roscosmos وعده داده‌اند تا به‌ زودی هتلی لوکس در مدار زمین تأسیس نمایند. هزینه‌ی اقامت در این هتل برای دو هفته ۴۰ میلیون دلار و برای یک ماه ۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه