ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ اسفند

به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اردیبهشت ماه امسال درباره آسیب‌پذیری گسترده مسیریاب‌های «‫میکروتیک» در سطح شبکه ارتباطی کشور هشدار داد و اعلام کرد: رصد شبکه کشور نشان‌دهنده‌ی حملات گسترده‌ی سایبری از مبدا روترهای میکروتیک آسیب‌پذیر آلوده شده در سطح کشور است.
بر مبنای این اعلام، مرکز ماهر از کاربران و مدیران این تجهیزات خواست تا نسبت به به‌روزرسانی و رفع آسیب‌پذیری این تجهیزات اقدام کنند. پس از آن نیز این مرکز با انتشار فهرست آدرس‌های IP روترهای آلوده، چندین‌بار در اطلاعیه‌های مختلف، از کاربران خواست تا به منظور حفاظت از روترهای میکروتیک، نسبت به به‌روزرسانی سیستم عامل و مسدودسازی پورت‌های مدیریت تجهیز روی اینترنت اقدام کنند.
حال با گذشت بیش از ۱۰ ماه از این اعلام، مرکز ماهر از تداوم آسیب‌پذیری روترهای میکروتیک با شناسه‌ی CVE-۲۰۱۹-۳۹۲۴ در کشور خبر داده است.
این مرکز اعلام کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها، هنوز بیش از ۹۴ درصد روترهای ‫میکروتیک آسیب‌پذیر به CVE-۲۰۱۹-۳۹۲۴ در کشور به‌روزرسانی نشده‌اند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که استان تهران با بیش از ۶۴ درصد، بیشترین تعداد مسیریاب‌های میکروتیک آسیب‌پذیر را دارد. پس از تهران، استان‌های فارس و اصفهان با حدود ۶ درصد و ۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مرکز ماهر بار دیگر توصیه کرد که دارندگان این روترها، علاوه بر به‌روزرسانی سیستم‌عامل RouterOS، دسترسی به پورت ۸۲۹۱ (winbox) را به صورت عمومی بر بستر اینترنت مسدود کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه