گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

به گزارش ارز دیجیتال، آن‌طور که مدیر اجرایی و یکی از مؤسسان شرکت Chainalysis در تاریخ ۲۴ آوریل به نشریه Fortune اعلام کرد، دست‌کم ۹۵ درصد از جرائم دنیای ارزهای دیجیتال با استفاده از بیت کوین انجام می‌شود.
بنا بر گفته جاناتان لوین (Jonathan Levin) که کمپانی او به ارائه نرم‌افزارهای تحلیلی به نیروهای انتظامی (امنیتی) برای تعقیب مجرمان می‌پردازد، بیت کوین با فاصله زیادی نسبت به بقیه، محبوب‌ترین ارز دیجیتال رایج بین مجرمان و هکرها است.
او فاش کرد که نیروهای انتظامی باید از روش‌های پیشرفته‌تری برای حمله به دارک‌نت‌ها استفاده کنند و همچنین هشدار داد که صنعت ارزهای دیجیتال در آغاز راه ورود به تأمین مالی تروریسم قرار گرفته است.
لوین افزود که مدارک به‌جامانده از تراکنش‌های ارزهای دیچیتال هم‌زمان با تلاش مقامات دولت ایالات‌متحده برای مقابله با بحران مواد افیونی و مسدود کردن راه‌های ورودی این داروهای غیرقانونی به کشور، مخصوصاً از چین، منجر به دستگیر شدن مجرمان زیادی شده است. او به نشریه Fortune گفت: آنچه ما مشاهده کرده‌ایم این است که امکان ربط دادن بعضی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال چه به بعضی لابراتورها در کشور چین و چه به خود سرویس‌هایی که مردم از آن‌ها برای توزیع فنتانیل (دارویی ضد درد شبیه مرفین) استفاده می‌کنند، وجود دارد.
بنا بر گفته لوین، شفافیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال باعث شده است که نیروهای انتظامی بتوانند خیلی سریع‌تر از سیستم‌های مالی سنتی علیه مظنونین پرونده‌سازی کنند و علت اصلی آن هم این است که بازرسان دیگر برای دستیابی به اسناد موردنیازشان نیازی به بانک‌های خارجی ندارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه