تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ شهريور

استارتاپ انرژی‌های جایگزین به نام Renmatix موفق شده است ۱۴ میلیون دلار سرمایه از Bill Gates و شرکت Total جهت ساخت سوخت ارگانیک از شکر غیرخوراکی، جذب کند.
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت Renmatix، بیش از ۸ سال است که بر روی مواد شیمیایی نیروهای تجدید پذیر کار کرده‌اند تا بتوانند به راه‌کاری برای تولید انرژی جایگزین سوخت‌های فسیلی دست یابند.
این شرکت فیلادلفیایی، توانسته‌ است تاکنون مجموع ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه را جذب کند. در اهمیت چنین طرح‌هایی همین بس که سوخت‌های فسیلی به‌زودی پایان خواهند پذیرفت و جهان در نهایت نیازمند جایزیگنی برای آن است. به همین دلیل است که شرکت Renmatix در تلاش است با تبدیل سلولزهای شکری که از مواد غیر خوراکی چون چوب پالپ به دست می‌آیند، به عنوان سوخت استفاده کند.
سال گذشته بود که Bill Gates چیزی حدود ۳۰ سرمایه‌گذار را جهت تمرکز بر روی انرژی‌های تجدید پذیر دور هم جمع کرده بود. این گروه که نام‌شان به اختصار BEC بیان شده است، متعهد به سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی‌هایی که علاوه بر حل معضل زیست محیطی کره‌ی زمین، انرژی پایدار قابل اتکایی را ارائه دهد، شدند. سرمایه‌گذاری هم که بر روی شرکت Renmatix صورت گرفته است نیز در راستای سیاست‌های شرکت BEC بوده است.
در اعلامیه‌ای، Bill Gates بیان کرد که برای یافتن راه‌حلی مؤثر برای مشکل تغییرات جوی کره‌ی زمین، نیازمند توسعه‌ی زیرساختی از انرژی هستیم که گازهای گلخانه‌ای تولید نکند و همین‌طور مقرون به صرفه باشد. شاه‌کلید اصلی در این فعالیت‌ها از نظر آقای Gates، تلاش برای کاهش کربن از بخش صنعتی است.
البته می‌دانیم که برای رسیدن به آن هدف، راه طولانی در پیش داریم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

10 پیش بینی حوزه فن آوری که اشتباه از آب در آمد