نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر

Microsoft امروز اعلام کرده است که بر روی اپلیکیشن‌های موتور جست‌وجوی Bing خود برای پلتفرم‌های Android و iOS، قابلیت جست‌وجوی سریع Accelerated Mobile Pages (AMP) را به کار گرفته است. AMP تکنولوژی است که به صفحات وب کمک می‌کند تا بر روی گوشی‌های موبایل، روان‌تر اجرا گردند.
Microsoft پس از Google، دومین شرکتی بود که این تکنولوژی را در برنامه‌ی موتور جست‌‌وجوی خود به کار برده است.
این شرکت از ماه می در حال تست این ويژگی بوده است و در نتایج جست‌وجو، خروجی‌های AMP را نمایش می‌داده است. طبق آمارهای به دست آمده، صفحات با AMP به میزان ۸۰ درصد سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.
در حال حاضر، صفحات AMP بر روی برنامه‌ی موبایل Bing، تنها برای قسمتی از نتایج جست‌وجو، مانند اخبار به نمایش در می‌آید. اما جا برای کار Bing بسیار است. ابتدای این هفته، Google نیز اعلام کرد که نتایج AMP برای تمامی جست‌وجوها، تا جایی که موجود باشند، به نمایش درخواهند آمد و نه فقط برای اخبار.
Microsoft، همانند Google اعلام کرده است که صفحات AMP، عاملی در تعیین رتبه‌ی صفحات در نتایج جست‌وجو نخواهند بود. گرچه می‌توانیم بگوییم که صفحات دارای AMP، دوستدار موبایل هستند و دوستی با موبایل طبیعتا عامل مثبتی در نتایج جست‌وجو به حساب خواهد آمد.
برخلاف تکنولوژی Instant Articles شرکت Facebook که شباهت‌هایی به AMP دارد و در اختیار همگان نیست، هسته‌ی اصلی تکنولوژی AMP، متن‌باز است.
دیگر شرکت‌هایی که به‌تازگی از AMP استفاده کرده‌اند، Disqus و eBay بوده‌اند.

برچسب هاAMPBingMicrosoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

استقبال 1 میلیون نفری از نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10