ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

sوزیر ارتباطات از راه‌اندازی زیرساخت فیزیکی دیتاسنتر زیرزمینی برای نگهداری اطلاعات حساس و حیاتی کشور خبر داد و گفت: ۱۰ هزار نیروی دفاع سایبری تربیت می‌شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در همایش پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه اطلاعات سازمان‌های حیاتی و حساس کشور نیازمند نگهداری در دیتاسنترهای امن است، گفت: زیرساخت فیزیکی دیتاسنتر امن که مقاوم در برابر هر گونه حمله از جمله حملات موشکی باشد، توسط وزارت ارتباطات فراهم شده و سازمان‌های حیاتی و حساس کشور می‌توانند اطلاعات خود را به این دیتاسنتر منتقل کنند.
وی با بیان اینکه این دیتاسنتر امن در عمق ۲۰۰ متر در زیرزمین بنا شده است، گفت: هم اکنون مرحله‌ی تجهیز این مرکز داده به عنوان مرکز ریکاوری اطلاعات به اتمام رسیده و امکان میزبانی از اطلاعات سازمان‌های حساس و حیاتی کشور را دارد.
وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای تربیت ۱۰ هزار نیروی دفاع سایبری برای دستگاه‌های حیاتی و حساس کشور خبر داد و گفت: با تربیت نیروهای سایبری قابلیت دفاع از تهدیدات سایبری را خواهیم داشت و دستگاه‌های حاکمیتی مطابق با تکالیف خود در حوزه‌ی دفاع سایبری، می‌توانند از این نیروها استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه