محبوب ترین ها
اپلیکیشن
الناز فرجی۹:۲۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

با بسیاری از دستگاه ها و صفحه نمایش ها در اندازه مختلف که مردم با آن در اینترنت جستجو میکنند، توسعه دهندگان وب باید مطمعن شوند که وبسایتشان در هر پلتفرمی کار میکند و به صورت درست با هر شفافیت تصویری عکس العمل نشان میدهد.
حالا یک توسعه دهنده وب آمده که تمام فرآیند را آسان تر میکند.
Blisk یک مرورگر وب رایگان است که در The Next Web ساخته شده است و برای یک جستجوی اینترنت ساده ساخته نشده است.این مرورگر ویژگی هایی دارد که به کاربران اجازه میدهد بدون جابه جایی بین برنامه ها و مرورگر های متفاوت بتوانند پروژه های خود را آزمایش میکنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱۵:۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

اگر روی شکلک ها بزنید احتمالا زنان را در این سه نقش میبینید : عروس ، شاهزاده و رقاص . اگر چه این شکلک ها دوست داشتنی هستند اما وقتی با شکلک های مردانه مقایسه شان میکنیم خسته کننده میشوند . شکلک هایی مانند افسر پلیس ، دوچرخه سوار و وزنه بردار . این تفاوت اخیرا سوژه ی یک کمپین همیشه در حال تبلیغات و نیویورک تایمز بود . به دنبال این مذاکره ، چهار کارمند گوگل تصمیم گرفتند طی برنامه ای تعادل بر قرار کنند . این طرح پیشنهادی به این صورت است که 13 شکلک زنانه ی جدید را اضافه میکنند تا نقش های محوری زنان را در دنیا بهتر نشان دهند .
یکی از کارمندان گوگل نوشت " به هر سو که بنگرید ، زنان را میبینید که حضور پر رنگ تر و مشخص تری پیدا میکنند . آیا زمانش فرا نرسیده که شکلک ها هم واقعیت زنان و نقش کلیدی شان را در زندگی و حرفه ها نشان دهند ؟ " اگر این مساله توسط کنسورسیم یونیکود تایید شود ، یک سازمان بی طرف که نرم افزارهای استاندارد و کیبرد های شکلک طراحی میکند میتواند شکلک زنان اهل تجارت ، دکتر ، کارمند سلامتی ، دانشمند ، فارغ التحصیل از مدرسه ، تکنولوژیست ، کارگر کارخانه ، کارگر تکنولوژی های بالا ، مکانیک ، مزرعه دار، سرآشپز ، معلم و موسیقی دان را طراحی کند . در حالیکه هدف این کار نشان داد حرفه ی زنان در اقتصاد است ، این شخصیت ها همتایان مرد نیز خواهند داشت . این مولفان همچنین از اهمیت نشان دادن شکلک های جدا از جنسیت که نشان دهنده ی همه ی مردم باشد گفتند ولی عنوان کردند که این هدف را جداگانه دنبال خواهند کرد . گوگل مصاحبه را نپذیرفت اما در بیانیه ای گفت که هدفش ساختن و استاندارد کردن شکلک های مربوط به مشاغل است . مخصوصا در جهت نشان دادن زنان . "

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱۸:۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

فهمیدن زبان انسان ها برای خودشان آسان است نه برای ماشین ها و دستگاه ها . اینکه کاری کنیم تا ماشین ها جملات انسان ها را متوجه شوند ، یکی از بزرگترین چالش های رشته ی هوش مصنوعی است .
حالا گوگل مدل جمله تجزیه کن انگلیسی جدیدش را در معرض استفاده ی عموم گذاشته است ، این مدل parsey mcparseface نام دارد و به کامپیوتر ها کمک میکند تا زبان انسان ها را با دقت و درجه ی عالی متوجه شوند . تجزیه کردن جمله در واقع تحلیل کردن آن بر اساس دستور زبان و بعد فهمیدن معنی آن است . parsey mcparseface تنها یک تجزیه کننده است ( گوگل به ما گفت که برای پیدا کردن یک اسم خوب مشکل داشتند و سپس یک نفر به این ایده رسید . در اینجا یک روند نگران کننده را میبینیم . ) این تجزیه کننده بخشی از یک شبکه ی منبع آزاد به نام syntaxNet است . این سیستم از شبکه های عصبی استفاده میکند تا متوجه شود که بخش های مختلف یک جمله ی انگلیسی چطور به هم مربوطند . ( اگر یادتان باشد هوش مصنوعی گوگل به همین صورت یکی از go player های قدرتمند دنیا را شکست داد . ) مشکل زبان انسان ها این است که خیلی مبهم است . من و شما ممکن است متوجه شویم که "باب از خیابان عبور کرد و وارد یک ماشین شد " چه معنایی دارد اما یک دستگاه ممکن است به مشکل بر بخورد - آیا باب قدم زنان از خیابان عبور کرده است ، آیا عصبانی بوده است ؟ انسان ها معنی را سریع متوجه میشوند ، چون متوجه اسم ها در جمله میشوند - باب؛ خیابان ، ماشین - میتوانند کمک کنند اما دستگاه ها امتیاز تجربه ی دنیای واقعی را مانند انسان ها نداشته اند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

مسنجر فیس بوک به زودی شلوغ‌تر خواهد شد.
رهبر مسنجر در یک مصاحبه در روز سه سه شنبه گفت که بیش از 10000 توسعه دهنده‌ی ربات‌های سازنده برای پلت فرم پیغام رسانی فیس بوک وجود دارد.
Stan Chudnovsky در گفتگو در مصاحبه‌ای در TechCrunch Disrupt روز سه شنبه بیان کرد که در حال حاضر «ده‌ها هزار» توسعه‌ دهنده‌ی بر روی ربات‌ها برای پلت‌فرم وجود دارد. که نشان دهنده‌ی افزایش صعودی تعداد ربات‌هایی هست که در این چند دهه از ابتدا راه‌اندازی شدند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۴:۱ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

در حالی که تعداد زیادی از کاربران واتس اپ در پلت فرم های ویندوز چت میکنند، بقیه افراد نیز میتوانند به آنها بپیوندند.
در روز سه شنبه واتس اپ برای اولین بار برنامه دسکتاپ بومی خود را راه اندازی کرد – راهی بسیار ساده که به شما این امکان را میدهد به دور از چشم رئیستان که چشمش به پنجره های ویندوز شماست ایموجی ارسال کنید.
کمپانی بلاگی پست کرد که بیان داشت این برنامه برای ویندوز 8 و مک OS10.9 و بالاتر از آن فعال است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

یکی از قابل تشخیص ترین آیکن برنامه ها دیگر وجود ندارد : اینستاگرام در حال تغییر لوگو ی خود است
سرویس به اشتراک گذاری عکس متعلق به فیس بوک ، در روز چهارشنبه برنامه های iOS و اندرویدش را به روز رسانی کرد و آیکنی و رنگی جدید برای آن برگزید . دیگر برنامه های اینستاگرام - layout، hyperlapse و boomerang هم طراحی های مشابهی دارند .
طراحی جدید اینستاگرام از دوربین پولاروید با طرح رنگین کمانی الهام گرفته است تا ظاهری روشن تر و مینیمالیستی تر داشته باشد . ( به روز رسانی : البته همه از این قضیه آشفته شده اند ) . layout ,hyperlapse و boomerang هم همین طراحی را دارند ، گرچه این برنامه های جدید - که اکثرشان سالها ها پس از اینستاگرام شروع به کار کردند - از قبل هم طراحی مدرن تری داشتند . بر اساس گفته های یان اسپالتر ، مدیر طراحی اینستاگرام ، دلیل این تغییر نزدیک کردن طرح اینستاگرام به حس زیبایی شناسی کاربران این برنامه بود . " لوگو و طراحی اینستاگرام دیگر منعکس کننده ی حس این جامعه نبود و ما فکر کردیم که میتوانیم آن را بهبود بخشیم . "

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

مسنجر فیس بوک به زودی شلوغ تر میشود
مدیر تولید مسنجر در مصاحبه ی روز سه شنبه گفت که بیش از 10000 طراح در حال ساخت bot برای پلتفرم پیام رسانی فیس بوک هستند . استن چادونفسکی در مصاحبه ای در TechCrunch در روز سه شنبه گفت که هزاران طراح در حال حاضر روی bot های پلتفرم کار میکنند . که این افزایش زیادی را نسبت به چند bot ای که اول راه اندازی شده بودند ، نشان میدهد . در حالیکه هنوز مشخص نیست چند bot فیس بوک جدید از کنفرانس F8 طراحان ماه گذشته راه اندازی شده ، اما به نظر میرسد که این شبکه ی اجتماعی در حال افزایش این فرایند برای شرکای طراح است . مدیر اجرایی تولید مسنجر ، پیتر مارتینازی قبلا به mashable گفته بود که این شرکت میخواهد رویکردی آهسته را ابتدا به کار ببرد تا در مقابل اسپم و دیگر مسائل امنیتی در امان باشد اما حالا منطقی است که فیس بوک به دنبال شتاب بخشیدن به این فرایند باشد . چون طراحان دیگر زمان یادگیری داشته اند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

فیس‌بوک، غول شبکه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا با عضویت در این شبکه اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند.

گروه‌های فیس‌بوک "Facebook Groups" راهی مناسب برای پیدا کردن جوامع مجازی در موضوعات مختلفی هستند. اکنون فیس‌بوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی به‌نام Discover در گروه‌های فیس‌بوک است. این قابلیت جستجو در میان گروه‌های فیس‌بوک و عضویت در آنها را برای شما آسان می‌کند.

ادامه مطلب