محبوب ترین ها
زندگینامه
رضا رزمی۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

هفت سال پیش در چنین روزی یعنی هجدهم سپتامبر ۲۰۰۸، خبری هیجان‌انگیز صفحه اول تمام رسانه‌های دنیا را پر کرد؛ زنی ایرانی اولین توریست کهکشان شد و زمین را به مقصد ستاره‌ها ترک کرد. اما حالا که هشت سال از این سفر گذشته بد نیست یادی دوباره از این زن جسور بکنیم و نگاهی داشته باشیم به زندگی انوشه انصاری.

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۶:۲۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

مخترع ، برنامه ریز کامپیوتر (1925-2013)
حقایق سریع
نام داگلاس سی انگلبارت
حرفه : مخترع ، برنامه ریز کامپیوتر
تاریخ تولد : 25 ژانویه ی 1925
تاریخ وفات : 2 جولای 2013
تحصیلات : کالج ایالت اورگون ( دانشگاه ایالت اورگون)، دانشگاه کالیفرنیا ،برکلی
محل تولد: پورتلند ،اورگون
محل وفات : آترتون ،کالیفرنیا
شناخته شده به نام های : داگلاس سی انگلبرت ،داگ انگلبرت ، داگلاس انگلبرت
نام کامل : داگلاس کارل انگلبرت
داگلاس سی انگلبارت در طراحی محیط کامپیوتری متقابل یک پیشگام بود که ماوس کامپیوتر را در سال 1964 اختراع کرد . او همچنین اولین سیستم ویرایش دو بعدی را ساخت و اولین کسی بود که استفاده از گرافیک های نوشتاری مخلوط و نمایش صفحه ی اشتراک گذاشته شده را توضیح داد . او مدیر اجرای مرکز تحقیقات افزایش SRI international در پالو آلتو بود و پروژه ی خود راه انداز را دانشگاه استانفورد را راه اندازی کرد . او در آترتون کالیفرنیا در دوم جولای 2013 در سن 88 سالگی درگذشت .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

جان مک فی
متولد : 18 سپتامبر 1945 ( 69 سال ) در اسکاتلند
ملیت : انگلیسی/آمریکایی
محل تحصیل : کالج رونکه ، طراح نرم افزار
حرفه : بنیان گذار مکفی ، رئیس future tense secure systems
مشهور به خاطر : مک فی
وبسایت : who is McAfee?
جان مکفی ( متولد 18 سپتامبر 1945 ) یک برنامه ریز کامپیوتر آمریکایی و طراحی اولین برنامه ی تجاری آنتی ویروس است . این برای مک فی برای سالها نام و آوازه به ارمغان آورد . تا اینکه توسط intel خریده شد و نام intel را گرفت . ثروتش به 100 میلیون دلار رسیده بود ، البته قبل از اینکه سرمایه گذاری هایش در بحران جهانی سال 2007 به مشکل بر بخورد . مک فی همچنین در اپلیکیشن های گوشی های هوشمند، یوگا و همه ی آنتی بیوتیک های طبیعی دستی دارد . او چند سال در بلیز ساکن بود اما بعد از چند مناقشه با مقامات بلیز و گاتمالا ، در سال 2013 به آمریکا بازگشت .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

حقایق سریع
نام : جک دورسی
حرفه: مخترع، برنامه ریز کامپیوتر
تاریخ تولد : 19 نوامبر 1976 (38 سال)
تحصیلات: دانشگاه نیویورک، دانشگاه علم و تکنولوژی میزوری ، دبیرستان بیشاپ دیبرگ
مکان تولد : سنت لوئیس میزوری
نشان ماه تولد : عقرب
جک درسی یک بیزینسمن آمریکایی است که به خاطر راه اندازی شبکه ی اجتماعی توئیتر معروف شده است.
نقل قول : هر کاری که ما میکنیم برای این است که مردم را بازتر ،خلاق تر و دلگرم تر کنیم . جک درسی
خلاصه :
جک دورسی در 19 نوامبر سال 1976 در سنت لوئیس، میزوری متولد شد ، وقتی که دانشجوی کالج بود درگیر طراحی وب شد و در سال 2006 شبکه ی اجتماعی توئیتر را بنیان گذاری کرد . از آن زمان دورسی به عنوان رئیس کل و اجرایی توئیتر خدمت کرده است. او همچنین وسیله ی پرداخت آنلاین موفق اسکوئر را در 2010 راه اندازی کرد.
اوایل زندگی
مخترع توئیتر جک دورسی در 19 نوامبر 1976 در سنت لوئیس میزوری به دنیا آمد . در حال بزرگ شدن در سنت لوئیس ، جک به کامپیوتر و ارتباطات در سنین کم علاقه مند شد و در حالیکه هنوز در دبیرستان بیشاپ دیبرگ یک دانش آموز بود، برنامه نویسی را شروع کرد . او شیفته ی چالش تکنولوژیک راننده های تاکسی ، ون های تحویل و دیگر وسایل نقلیه بود که باید در ارتباط مداوم با یکدیگر میماندند . زمانی که 15 سالش بود نرم افزار مخابره ای نوشت که هنوز توسط برخی کمپانی های تاکسی رانی استفاده میشود .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد

مدیر اقتصادی، مهندس و برنامه نویس کامپیوتر
ماریسا مایر به مدت ده سال توسعه ی موفق ترین محصولات گوگل را رهبری کرد و در سال 2012 در سن 37 سالگی به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت یاهو انتخاب شد.

خلاصه
ماریسا مایر در سی ام ماه می سال 1975 در شهر ووسو ایالت ویسکونسین آمریکا به دنیا آمد، و در سال 2012 برای مدیر عاملی شرکت یاهو برگزیده شد. قبل از آنکه به یاهو بپیوندد، او 13 سال در گوگل کار کرد؛ جایی که تلاش های او در بخش توسعه ی محصولات کمک شایانی به ظاهر خاص و منحصر به فرد سایت گوگل کرد. زمانی که مایر مدیر عامل یاهو شد، یکی از بیست زنی بود که مدیر عامل شرکتی از 500 شرکت پر درآمد ایالات متحده را بر عهده داشتد.

ادامه مطلب
زندگینامه
رضا رزمی۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۲ مرداد

ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ‌چت در سن ۲۵ سالگی یکی از جوان‌ترین میلیاردهای دنیای تکنولوژی است. اشپیگل زمینه‌ خانوادگی خوب، تحصیلات و شبکه روابط گسترده‌ای داشته که در مسیر موفقیت به او کمک کردند اما شکست‌هایی هم خورده است که برایش تجربه‌های با ارزشی به جای گذاشتند. او ایده‌پرداز، طراح و یکی از موسسان کمپانی اسنپ‌چت است.
اشپیگل در خانواده‌ای مرفه و ثروتمند در کالیفرنیا بزرگ شده است و در منطقه پاسیفیک پالیسایدز در لس‌آنجلس روزهای کودکی‌اش را گذرانده است. او اولین فرزند خانواده است و پدر و مادرش که هر دو وکیل بودند در سال‌های نوجوانی‌اش از هم جدا شدند. پدر و مادرش اغلب در کلوپ‌های مختلف ورزشی و تنیس عضویت داشتند و سفرهایی به اروپا می‌کردند. خود او می‌گوید که زندگی کودکی‌اش در یک حباب شاد و زیبا گذشته است.

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

مخترع (1955-2011)
حقایق کوتاه و سریع
نام : استیو جابز
حرفه : مخترع
تاریخ تولد: 25 فوریه ی 1955
تاریخ فوت : 5 اکتبر 2011
تحصیلات : دبیرستان homestead، کالج reed
محل تولد: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ،
محل فوت : پالو آلتو، کالیفرنیا
شناخته شده با نام : استیو جابز
نام کامل : استیو پل جابز
استیو جابز یکی از بنیان گذاران کامپیوتر های اپل با استیو وزنیاک بود . با راهنمایی جابز ، این شرکت در تعداد زیادی تکنولوژی تحول بر انگیز مانند آی فون و آی پد پیشگام شد .
نقل قول : آیا میخواهید باقی زندگیتان را صرف فروختن آب شیرین کنید یا میخواید دنیا را تغییر دهید ؟ ( جابز در حال دعوت یکی از مدیران اجرایی برای ملحق شدن به اپل ) .
استیو جابز - بیوگرافی کوتاه . او استیو وزنیاک را در دبیرستان دید و در سال 1976 آنها ساخت کامپیوتر های اپل را آغاز کردند . جابز سرپرست محصولاتی تحول برانگیز مانند آی فون و آی پد بود.

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۰:۳۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

کوین سیستروم (متولد 30 دسامبر 1983 ) یک موسس شرکت و برنامه ریز کامپیوتر آمریکایی است که به خاطر بنیان گذاری و ریاست اینستاگرام شهرت دارد . یک برنامه ی به اشتراک گذاری عکس و ویدئو و خدمات شبکه ی اجتماعی برای اندروید و آی فون که به کاربران این امکان را میدهد که یک عکس را ویرایش کرده و آن را در خود سرویس یا در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توئیتر، تامبرلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. در سال 2013 ، سیستروم در لیست زیر 30 فوربس در زیر بخش اجتماع/موبایل قرار گرفت . با مایک کرایگر ، سیستروم اینستاگرام را در 6 اکتبر 2010 در سان فرانسیسکو راه اندازی کرد . اینستاگرام یکی از سرویس هایی است که با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است . در 26 جولای 2012 80 میلیون کاربر داشت. و کمتر از دو سال بعد از راه اندازی اش ، به قیمت 1 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد . سیستروم میگوید : هدف ما این نیست که فقط یک برنامه ی به اشتراک گذاری عکس باشیم، بلکه میخواهیم روشی باشیم که شما زندگیتان را به اشتراک میگذارید " . در دسامبر 2014 ، اینستاگرام حدود 300 میلیون کاربر فعال داشت.

ادامه مطلب