محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

بر اساس گزارشی از Mercury News، تسلا صدها نفر از کارمندان خود را در مراکز Palo Alto در کالیفرنیا و کارخانه‌ی تولید خودروی خود در Fremont اخراج می‌کند. در این گزارش با اشاره به مصاحبه‌ با کارمندان سابق و فعلی شرکت آمده است، این اخراج‌ها که شامل حدود 400 تا 700 نفر است گرو‌ه‌های مختلفی از شرکت از کارگران تا مهندسین و مدیران را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس گزارش Mercury News، کارگران هیچ هشدار قبلی درباره‌ی این اخراج دریافت نکرده بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

Samsung Electronics روز جمعه اعلام کرد که این شرکت انتظار ثبت سود عملیاتی حدود ۱۴/۵ تریلیون وون کره جنوبی (۱۲/۸ میلیارد دلار) را برای سه ماهه‌ی منتهی به ماه سپتامبر داشته است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 179 درصد افزایش داشته. این برآورد بیش از متوسط پیش‌بینی شده‌ی Reuters با ۱۴/۳ تریلیون وون کره جنوبی بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

Samsung Electronics در روز جمعه اعلام کرد معاون رئیس و مدیر اجرایی خود، Kwon O Hyun تصمیم به استعفا گرفته است. کوان اوه هیون، مدیرعامل سامسونگ دلیل استفا خود را اعلام بازنشستگی اعلام کرد و گفت انتظار می‌رود میزان سود این کمپانی درسه ماهه ی جاری تا پایان سپتامبر مبلغی برابر 12.8 میلیارد دلار برآورد شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۱ مهر

شرکت Shell تاکنون بیش از یک میلیارد دلار صرف ایجاد راه‌کارهای جایگزین سوخت‌های خودروها نموده و حالا این شرکت خبرهایی در خصوص این سرمایه‌گذاری‌ها منتشر کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

شرکت Cyngn، استارتاپ مستقر در سیلیکان‌ولی که در گذشته به دلیل جذب سرمایه‌ی ۱۱۵ میلیون دلاری آن به منظور ساخت نسخه‌ای از سیستم‌عامل Android با نام Cyanogen شناخته می‌شد، به تازگی در مسیر ایجاد وسایل نقلیه‌ی خودران گام برداشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

به گزارش رویترز Dialog Semiconductor آلمانی قصد تصاحب شرکت فناوری Silego مستقر در کالیفرنیا را با بیش از 306 میلیون دلار دارد، هدف آن نیز کمک به تقویت جایگاه شرکت در بازار به اصطلاح اینترنت چیزها است. کسب و کار Dialog Semiconductor تا حد زیادی متمرکز بر تراشه‌های مدیریت قدرت است که در گوشی‌های تلفن همراه شرکت‌هایی همچون Apple مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت با هدف کاهش این وابستگی، قصد تنوع بخشیدن کسب و کارش در فعالیت‌های خودرویی، صنعت و اینترنت چیزها که آیتم‌هایی چون یخچال، تلویزیون و ماشین‌ها را از طریق اینترنت به هم متصل می کند را دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

Uber به TechCrunch گفت که کسب و کار لیزینگ خودروی خود با عنوان Xchange را تعطیل خواهد کرد، این کسب و کار به رانندگان اجازه می دهد تا راحت‌تر بتوانند صاحب خودرو گردند. این تعطیل شدن غیر منتظره نبود، چرا که Uber در ماه آگوست اعلام کرده بود که در حال کار بر روی این موضوع است که چه برنامه‌ای برای این تجارت می‌تواند انجام دهد، و پس از آن گزارش‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه شرکت گزینه‌ی تعطیلی را در نظر گرفته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۴ مهر

‌BlackBerry از طرح خود برای انتقال به بازار بورس Nasdaq تا ۱۶ اکتبر ماه جاری میلادی خبر داد. این شرکت کانادایی دلیل مشخصی برای این تصمیم خود و انتقال سهام به بازار بورس ارائه نداده است، اما همان‌طور که این شرکت در تلاش است از کسب‌وکار موبایل خود که سابقه‌ی طولانی در آن دارد، فاصله بگیرد و خود را به عنوان شرکت نرم‌افزاری مطرح کند، شاید زمان مناسبی باشد که آن را در بازار بورس جدیدی تجربه کند.

ادامه مطلب