محبوب ترین ها
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

هفته ی جاری برای کمپانی Apple Inc مانند دیگر کمپانی‌ها هفته ی خوبی نبود. در این هفته سهام تولید کننده ی مشهور تجهیزاتی با تکنولوژی روز دنیا، در طی 17 ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. دلیل این وضعیت نارضایتی کاربران از قیمت های ارائه شده برای محصولات Apple اعلام شده است. دلیل دیگر نیز عدم پیش فروش خوب iPhone 8 بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

HP Enterprise در نظر دارد حدود ۱۰ درصد کارکنان خود که ۵ هزار نفر از آنان را شامل می‌شود، تعدیل نماید. انتظار می‌رود این کاهش نیرو پیش از پایان سال جاری میلادی صورت گیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

به نظر می‌رسد منازعه‌ی بلند مدت بر سر بخش کسب‌وکار تراشه‌ و حافظه‌های فلش شرکت Toshiba به پایان راه خود رسیده باشد. برنده نیز آن مجموعه‌ای نیست که شما فکرش را می‌کنید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

در روزهای اخیر شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه Google در حال تهیه‌ی پیشنهادی برای خرید HTC می باشد؛ یا کل شرکت و یا بخش دستگاه‌های تلفن همراه آن. امروز Google رسما قصد خود را اعلام کرد: برخی کارمندان HTC، از جمله بسیاری از آن‌هایی که بر روی گوشی‌های همراه Pixel کار می‌کنند، در آینده به شرکت Alphabet ملحق خواهند شد. در عوض، Google مبلغ 1/1 میلیارد دلار به صورت نقد به این شرکت پرداخت می‌کند. انتظار می‌رود این معامله تا اوایل سال 2018 نهایی شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

امروز این سازنده‌ی تراشه اعلام کرد که بیش از یک میلیارد دلار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، آن هم با کمک بازوی مرکزی‌اش Intel Capital سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل مشارکت در دوره‌هایی در شرکت‌هایی چون Mighty AI، Data Robot، Lummiata و AEye و مواردی دیگر می باشد. تمرکز سرمایه‌گذاری اینتل در طیف وسیعی از صنایع است، از رانندگی خودران گرفته تا فناوری پزشکی، مطالعات تغییر اقلیم و دیگر موارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

ارزش Roku، کسب‌وکار استریم دیجیتال، پس از عرضه‌ی عمومی سهامش در این ماه 204 میلیون دلار افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش SEC که روز دوشنبه منتشر شد این شرکت قصد دارد سهام خود را بین 12 تا 14 دلار قیمت دهد. این بیش از دو برابر 100 میلیون دلاری است که در گزارش IPO در اوایل این ماه پیش‌بینی شده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

بار دیگر Slack دور مالی بزرگ دیگری را رقم زد که ارزش شرکت را به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش داد، اما این بار به رهبری SoftBank که به نظر می رسد در این زمان در هر موردی حاضر به سرمایه‌گذاری است. این دور شبیه به یک سرمایه‌گذاری بزرگ دیگری از تامین‌های مالی 100 میلیارد دلاری است که مبلغ زیادی پول را به برخی از معاملات بزرگ در Silicon Valley اختصاص می‌دهد، این بار مشارکت در دور 250 میلیون دلاری برای ابزارهای همکاری در محل کار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

Sophia Genetics که یک شرکت داده‌های بزرگ است، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به تشخیص‌های حرفه‌ای پزشکی و درمان بیماران از طریق تجزیه و تحلیل ژنومیک کمک کند، این شرکت بودجه‌ای به مبلغ 30 میلیون دلار با هدایت Balderton Capital را برای توسعه‌ی اهدافش اختصاص داده است، دیگر شرکای این دور تأمین مالی عبارتند از 360 Capital Partners، Invoke Capital و Alychlo.

ادامه مطلب