محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

به نقل از رویترز، افرادی آشنا با موضوع اعلام کردند Apple Inc به دنبال این است تا Western Digital را از تحت کنترل در آوردن تجارت تراشه‌ی Toshiba منصرف کند و برای رسیدن به این هدف، Apple گروه Western Digital را تهدید به عدم فروش محصولات خود به آن در آینده‌ی نزدیک کرده است. این منابع در روز جمعه اعلام کردند، از آنجایی که Apple از تراشه‌های حافظه‌ی فلش Toshiba در محصولات iPhone خود استفاده می‌کند، نگران است که اگر Western Digital تصمیم خود را عملی کند، قدرت چانه‌زنی بر سر قیمت با Toshiba را از دست بدهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

شایعاتی از تایوان اشاره دارد به اینکه Google در حال آماده شدن برای خرید قسمتی یا تمامی بخش گوشی‌های هوشمند HTC است. اگر این موضوع درست باشد، پایانی غم‌انگیز برای اولین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های همراه Android خواهد بود. به هر حال چیزی که مشخص نیست این است که چرا Google قصد خرید HTC را دارد، و چه چیزی آن را از معامله خارج می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

تقریبا یکسال از زمان اعلام همکاری Microsoft و Adobe درباره‌ی پروژه‌های استراتژیک Azure Cloud و Marketing Cloud می‌گذرد. اما این تنها اولین قدم برای این دو شرکت بود. امروز این دو شرکت گسترش مهمی از این همکاری را اعلام کردند که شراکت آن ها را در زمینه‌های امضای الکترونیکی و ارتباطات تیمی نشان می‌دهد. به طور خاص، این معاهده‌ی گسترش یافته بدان معنا است که Adobe Sign تبدیل به گزینه و راه حل امضای الکترونیکی مایکروسافت، همراه با ادغام در Office 365 و Dynamic 365 خواهد شد. در حالیکه Microsoft Team، رقیب Slack این شرکت تبدیل به خدمات همکاری مطلوب برای Adobe Creative Cloud، Document Cloud و Experience Cloud خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

پس از اتفاقات پیش آمده برای Note 7، خیلی‌ها گمان کردند خط تولید سری Note دچار مشکلاتی شود و با اقبال عمومی مواجه نگردد. اما عرضه‌ی Note 8 حتی با قیمت پایه‌ی ۹۳۰ دلاری آن Samsung را به بازگشت به روزهای خوبش امیدوار کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

شرکت بزرگ اطلاعاتی Cloudera، در دوره‌ی سه ماهه‌ی دوم خود از زمان عرضه‌ی عمومی در آوریل، پاسخ دهی به انتظارات را مدیریت کرد. این شرکت که برنامه‌های یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل اطلاعات و خدمات را برای مدیریت حجم بالایی از داده‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای مدیریت می‌کند، اعلام کرد شرکت تحقیقاتی مستقر در Brooklyn با عنوان Fast Forward Labs را تصاحب کرده است. Mike Olson از بنیانگذاران Cloudera گفت: Hilary Mason از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت FFl، معاونت تحقیق این شرکت بزرگ‌تر خواهد شد و هدف از آن تکمیل برنامه‌ی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق شبکه‌های عصبی شرکت برای "مسائل کسب و کار عملی" است. Olson همچنین بر وسعت مورد نظری که یادگیری ماشین در این شرکت رشد می‌کند، تاکید کرد. وی در مصاحبه‌اش اعلام کرد: "Fast Forward Labs موضوع استراتژیک معناداری برای ما در ارتباط با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

Hewlett Packard Enterprise افزایش غافلگیرانه‌ای در درآمد سه ماهه‌ی خود گزارش کرد که عمدتا در ارتباط با فروش بالاتری از تجهیزات شبکه‌ی آن بود. متعاقب این افزایش فروش، در روز سه‌شنبه سهام این شرکت به بیش از 4 درصد در جریان معاملات تمدید شده افزایش یافت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

HPE اخیرا به دلیل فروش بخش‌های مختلفی از شرکت خود شناخته شده است، اما این شرکت خریدهای کوچکی در حوزه‌ی شرکت‌های رایانش ابری، به منظور ساخت کسب‌وکار رایانش ابری هیبرید خود داشته است. در همین راستا این شرکت خبر از خریداری شرکت بوستونی ارائه دهنده‌ی مشاوره‌های رایانش ابری با نام Cloud Technology Partners داده است. همچنان جزئیات این توافق منتشر نشده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

از زمان تصاحب Minecraft در سال 2014، مایکروسافت در تلاش برای تبدیل این پدیده‌ی معروف به پلتفرم شخصی خود بود، و این تلاش‌ها منجر شده که شرکت بیش از 1 میلیون دلار عایدی به اعضای انجمن که در حال ایجاد و فروش آیتم‌های دیجیتال Minecraft Marketplace هستند، بپردازد. مایکروسافت این برنامه را در ماه ژوئن در خلال رویداد E3 راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب